کد خبر: ۱۳۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 04
رئیس انجمن اورولوژی کشوردرگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن اورولوژی کشور گفت: دستمزد تیم پیوند از مرگ مغزی نسبت به این کار پر ریسک و زمان بر، بسیار ناچیز است ولی انگیزه های نوعدوستی تیم را همچنان مشتاق این کار نگه داشته است.
دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: برای پیوند کلیه از مرگ مغزی، تیم پیوند واقعاً ایثارگری و ازخودگذشتگی بی شائبه ای ازخود بروز می دهند.

وی گفت :به محض اعلام خبرمرگ مغزی، پزشک باید برای انجام پیوند کلیه آماده باشد به همین خاطرگاهی ممکن است از صبح تا عصر و گاهی اوقات تا شب منتظر بماند که آیا شرایط لازم برای پیوند فراهم می شودیانه؟.این درحالی است که دراین میان اما واگرهای فراوانی برای رسیدن به پیوند وجود دارد.

وی تصریح کرد:دراین شرایط البته زمان هم در دست پزشک نیست و بستگی به این دارد که تیم پیوند چه زمانی کلیه را درآورند و بفرستند.به همین خاطرپزشک ممکن است چندین ساعت منتظر باشد وحتی بعد ازچند ساعت به او اعلام شود که عمل کنسل شد؛ برای اینکه مریض کلیه اش قابل در آوردن نیست و یا اینکه کلیه اش از لحاظ فاکتورهای ژنتیکی به بیمار نمی‌خورد. درچنین شرایطی زمان پزشک صرف شده بدون اینکه عملی انجام شود و وجهی به پزشک پرداخت شود.


دکتر بصیری افزود:حالا فرض کنیم که این وضعیت مناسب شد و بعد از چند ساعت معطلی کلیه ای به پزشک رسید که در زمان در آوردن آن حضور نداشته و باید کلیه را از داخل یخ درآورد و آماده سازی کند و اگر اشکالی در برداشتن کلیه بوده آن اشکال را رفع کند اگر حالب اشکال دارد ترمیمش کند. اگر رگ اشکال دارد اصلاح کند وسرانجام پیوند را انجام دهد.

رئیس انجمن اورولوژی کشور گفت: در مجموع جراح پیوند کلیه ای که این همه زحمت و معطلی را می کشد و این عمل پرریسک را انجام می‍دهد چیزی در حدود یک ملیون و اندی بعد از مدت ها به حساب اش ریخته می‌شود که از این مبلغ 20 درصد آن هم به عنوان مالیات برداشته می شود.


وی تصریح کرد: شما حساب کنید که در اینکار چقدر جنبه ی تشویق مالی وجود دارد و چقدر خدمت و کمک رسانی و ایثار.

حال جراح که بالاترین دستمزد را در تیم پیوند دریافت می‌کند کمتر ازیک میلیون تومان برای عمل جراحی حساس پیوند کلیه دریافت می کند.پس باید دید باقی تیم جراحی پیوند چقدر میگیرند .بنابراین به روشنی درمی یابیم درجراحی پیوند حرف اول را ب کمک به همنوع و نوعدوستی می زند تا مسایل مالی.ضمن اینکه امیدواریم تعرفه های مربوط به پیوند نیزهرچه سریعتر ترمیم شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: