کد خبر: ۱۳۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 25
کارگاه های تخصصی و آموزشی سمینار تخصصی فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی که طی 2 روز شاهد برگزاری آن بودیم، در ارتقای سطح بالین فیزیوتراپیست ها نقش مهمی ایفا می کند.
شفا آنلاین:بهره‌مندی از هفت هزار متخصص فیزیوتراپی در کشور عاملی برای کاهش هزینه‌های درمان در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،عارف سعیدی مسئول انجمن فیزیوتراپی استان تهران گفت: بهره مندی از پتانسیل 7 هزار فیزیوتراپیست فعال در کشور هزینه های درمان اختلالات اسکلتی عضلانی را به حداقل ممکن رساند.

وی در ادامه افزود: کارگاه های تخصصی و آموزشی سمینار تخصصی فیزیوتراپی اختلالات اسکلتی عضلانی که طی 2 روز شاهد برگزاری آن بودیم، در ارتقای سطح بالین فیزیوتراپیست ها نقش مهمی ایفا می کند.

وی گفت: نقش فیزیوتراپی در بحث پیشگیری در سنین پایین و بحث درمان در بزرگسالی و سالمندی جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرده است.

سعیدی افزود: متولیان سلامت کشور، نظام ارجاع و رسانه باید برای کاهش هزینه های درمان نقش فیزیوتراپی را برای همه نهادینه کنند.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه های آموزشی مگنتیت تراپی در درمان آرتروزها، شاک ویو تراپی در درمان آسیب های تاندونی، عضلانی و لیزرتراپی درمان التهابات مفصلی عضلانی خبر داد.

سعیدی با اشاره به اینکه شعار جهانی فیزیوتراپی "حرکت برای زندگی و زندگی برای حرکت" است، گفت:اگر سبک زندگی بزگسالان و سالمندان از تحرک مناسب برخوردار باشد این گروه ها کمتر درگیر عوارض اختلالات اسکلتی عضلانی و مشکلات روحی می شوند.

مسئول انجمن فیزیوتراپی استان تهران مشکلات ستون فقرات در بزرگسالی و مشکلات مچ پا در ورزشکاران را شایع ترین مشکلات این سنین عنوان کرد و یادآور شد: شایع ترین اختلالات اسکلتی عصلانی متاثر از سن است و باید فیزیوتراپیست ها در سنین گوناگون ورود کنند و نسخه های مناسب هر سن را تا دیر نشده بپیچند.

این فیزیوتراپیست کشورمان در ادامه تصریح کرد: نهادینه کردن دکترای فیزیوتراپی گام مهمی در ارتقا سطح بالینی فیزیوتراپیست های کشور است.

سعیدی از ارایه آخرین تحقیقات روز دنیا در قالب کارگاه های آموزشی در  این سمینار خبر داد.

برچسب ها: تخصصی ، آموزش ، سمینار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: