کد خبر: ۱۳۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 24
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه در نظر دارد در بهمن امسال برای پنج هزار پزشک خانواده در سراسر کشور کلاس های آموزشی به صورت الکترونیکی برگزار کند.

 شفا آنلاین:معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 200 بورسیه تحصیلی داخلی امسال برای گسترش آموزش پزشکی و اخلاق پزشکی در دوره دکترای تخصصی در کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی روز پنجشنبه در نشست روسا و معاونان آموزشی منطقه آمایشی 8 کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: روسای دانشگاه ها پزشکان عمومی را که صلاحیت استفاده از بورسیه داخلی دارند به وزارت بهداشت معرفی کنند.
وی افزود: باید بومی سازی را جدی گرفته و نظام ارزش یابی را پیگیری کنیم و به بین الملل سازی آموزش نیز بیندیشیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه در نظر دارد در بهمن امسال برای پنج هزار پزشک خانواده در سراسر کشور کلاس های آموزشی به صورت الکترونیکی برگزار کند.
وی بیان کرد: هم اینک در مجموعه پزشکی کشور هزار و 400 دانشجوی پزشکی خارجی مشغول تحصیل هستند که این رقم بسیار کم است.
وی تصریح کرد: روسای دانشگاه های کشور باید به طرف جذب دانشجویان خارجی حرکت کنند.
لاریجانی یکی از مهمترین ابزارهای آینده نگری و تحقق مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی را استقرار نظامی برای رصد، مدیریت و نیل به این هدف دانست و اظهار داشت: چندین نشست کارگروه های رصد بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین و برگزار شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیاست و جهت گیری کلی حوزه آموزش را شامل آموزش عالی سلامت با تمرکز زدایی ، نهادینه سازی، رویکرد آموزش وشبکه سازی در نظام آموزش عنوان کرد.
وی ادامه داد: در حوزه آموزش پزشکی اقدام های زیادی در دست اجراست و دانشگاهها در اجرای طرح تحول سلامت به خوبی عمل می کنند و مصوبه های لازم به صورت دائم پیش می رود.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه آموزش پزشکی تحولات زیادی در دست انجام است.
لاریجانی گفت: یکی از نکات مهم طرح تحول آموزش پزشکی اجرای مدل ارائه شده آموزشی در دانشگاه و حرکت به سمت ارتقا علمی آنهاست.
وی اظهار داشت: 800 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به سامانه آموزش الکترونیک مرتبط و مجهز هستند.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای برگزاری درس های پزشکی به صورت الکترونیکی در دستور کار است.
وی بیان کرد: بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی براساس اسناد بالا دستی نظام سلامت کشور در قالب 11 بسته و یک برنامه پایش تدوین شده است.
وی افزود: در سال گذشته 100 نفر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور جذب شدند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی به 10 کلان منطقه آمایشی تقسیم شده که منطقه هشت شامل دانشگاههای زاهدان، زابل، ایرانشهر، سیرجان، بم، جیرفت، رفسنجان و کرمان است.
لاریجانی اظهار داشت: منطقه آمایشی هشت بزرگترین منطقه کشور است و آموزش های پزشکی در این منطقه رشد بسیار خوبی دارد اما
پیشرفت این منطقه نسبت به سایر مناطق کشور کمتر است و نیاز به توجه بیشتری دارد.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت آمادگی دارد تا به توسعه یافتگی منطقه هشت کشور کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: پنج هزار دانشجوی گروه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفت: طرح تحول نظام سلامت در سراسر ایران سبب ایجاد امید شده اما در سیستان و بلوچستان نه تنها امید آفرین بلکه حیات بخش بوده است.
محمود رضا میری اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت درمان بسیاری از بیماری های خاص که هزینه بسیار زیادی برای بیمار به همراه داشت در این طرح کاملا رایگان شده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت خوشبختانه گام های خوبی در بهبود زیر ساخت های بهداشت و درمان در جنوب سیستان و بلوچستان برداشته شده که نوید بخش توزیع امکانات به صورت متوازن در استان است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف مهمی که طرح تحول نظام سلامت دنبال می کرد اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همه ی اقشار مردم بود.
وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دورترین نقاط روستایی سیستان و بلوچستان پزشک حضور دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بسیار زیادی دارد که باید از طریق علمی این ظرفیت ها شکوفا شود.
دکتر میری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هیچ تفاوتی میان نیروی بومی و غیر بومی قائل نمی شود.
وی بیان کرد: یکی از مصادیق توسعه خدمات بهداشتی در سیستان و بلوچستان ایجاد دانشگاه علوم پزشکی زابل و ایرانشهر است.
وی مجموه پزشکان متخصص زاهدان در سال 65 را 80 نفر ذکر کرد و افزود: هم اینک 232 پزشک متخصص در زاهدان فعال هستند.
وی خاطر نشان کرد: سالیانه 50 میلیارد ریال خدمات درمانی به اتباع بیگانه که فاقد مدارک شناسایی هستند در این استان ارائه می شود.
در این نشست همچنین روسای دانشگاه های زابل، ایرانشهر، سیرجان، بم، جیرفت، رفسنجان و کرمان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ی سلامت را ارائه کردند.
استان سیستان و بلوچستان دارای 2 دانشگاه علوم پزشکی در زاهدان و زابل و یک دانشکده علوم پزشکی در ایرانشهر است.

برچسب ها: پزشکی ، دانشگاه ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: