کد خبر: ۱۳۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 24
تمایل ذاتی به زیبایی در کنار برخی تبلیغات فریبنده راه را برای استفاده از عمل‌های عجیب و غریب باز کرده است.
شفا آنلاین>سلامت>نصب ایمپلنت‌ها یا همان نگین‌های طلایی روی ملتحمه چشم عوارض و خطرات بسیاری در پی دارد که از میان آن می‌توان به التهاب، خشکی و افزایش فشار چشم و همچنین تخریب قرنیه اشاره کرد.

به گزارش شفا آنلاین،تمایل ذاتی به زیبایی در کنار برخی تبلیغات فریبنده راه را برای استفاده از عمل‌های عجیب و غریب باز کرده است. در روزهایی که دیگر عمل زیبایی بینی تبدیل به موضوعی عادی و روزمره شده، استفاده از نگین‌های چشمی یا رنگی کردن عنبیه و... است که جوانان طالب زیبایی را به سوی خود جذب می‌کند و در میان آنها یک برتری محسوب می‌شود. اما آیا هنگامی که برق چشمهایمان از نگین‌های طلایی کاشته شده در چشم باشد خطری بینایی‌مان را تهدید نمی‌کند؟

دکتر محمود جباروند در پاسخ به این سؤال می‌گوید: نصب ایمپلنت‌ها یا همان نگین‌های طلایی روی ملتحمه چشم عوارض و خطرات بسیاری در پی دارد که از میان آن می‌توان به التهاب، خشکی و افزایش فشار چشم و همچنین تخریب قرنیه اشاره کرد.

رئیس بیست و ششمین کنگره چشم پزشکی ایران می‌افزاید: هر ماده یا جسم خارجی که باعث تحریک و آزار قرنیه شود زمینه را برای بروز عفونت‌های چشمی ایجاد خواهد کرد. این عفونت‌ها در بیشتر موارد به بیماری‌هایی مانند آب مروارید، آب سیاه یا گلوکوم و حتی نابینایی فرد منجر می‌شود.

به گفته دبیرکل انجمن چشم پزشکی ایران، هنگامی که عنبیه چشم فردی به صورت مادرزادی تشکیل نشده یا در اثر ضربه یا بیماری‌های مختلف دچار آسیب شده باشد از پیوند عنبیه یا عنبیه مصنوعی استفاده می‌شود.

اما این روزها برخی با وجود سلامت عنبیه تنها برای تغییر رنگ چشم‌ها از عنبیه‌های مصنوعی رنگی برای زیباتر شدن چشم استفاده می‌کنند که این نوع عمل اصلاً تأیید نمی‌شود.

متأسفانه بیشتر این افراد دچار التهاب شدید چشم، آسیب و عفونت قرنیه و بیماری آب سیاه شده‌اند. این بیماران در بسیاری از مواقع برای حفظ بینایی مجبور به انجام پیوند قرنیه شده‌اند.

دکتر جباروند در ادامه به نقش لنز‌های تماسی در بروز عفونت قرنیه اشاره و خاطرنشان می‌کند: به هیچ وجه نباید از لنزهای تماسی غیر استاندارد استفاده کنید. چراکه پایین بودن کیفیت این لنزها یا موادی که لنز در آن نگهداری می‌شود می‌تواند زمینه انتقال میکروب و عفونت را به چشم فراهم کند. از این‌رو توصیه می‌شود حتماً لنزهای چشمی را از مراجع پزشکی معتبر تهیه کنند.روزنامه ایران

برچسب ها: بینایی ، التهاب ، لنز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: