کد خبر: ۱۳۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 24
اجداد ما در واقع از هزاران سال پیش با نانو آشنا بوده اند اما فقط به زبان ارائه آن آشنا نبوده اند.
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیر علمی پنجمین کنفرانس علمی و دوره طلایی نانو با رویکرد علوم دانش بنیان با بیان اینکه تا چند سال پیش ندانستن علم کامپیوتر بیسوادی تعببر می شد، افزود: این درحالیست که امروزه اگر کسی در دنیا با علم نانو آشنایی نداشته باشد، بی سواد می دانند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر عظیم اکبرزاده روز پنجشنبه در پنجمین کنفرانس علمی و دوره طلایی نانو با رویکرد علوم دانش بنیان در محل انستیتو پاستور ایران، با اشاره به تاریخچه نانو در ایران گفت: اجداد ما در واقع از هزاران سال پیش با نانو آشنا بوده اند اما فقط به زبان ارائه آن آشنا نبوده اند.
وی افزود: ایرانیان از 14 هزار سال قبل از میلاد با نانو آشنا بوده اند زیرا لعاب سفال ها ساخته شده ایرانیان از نانو بوده است، ضمن اینکه باستان شناسان دریافته اند که بشر در حدود 24 هزار سال قبل از میلاد اقدام به ساخت سرامیک در اشکال مختلف همچون پیکره حیوانات و انسان کرده است.
استاد ممتاز انستیتو پاستور همچنین با تاکید بر اینکه، فناوری نانو در واقع علم دستیابی به جوهره طبیت است، افزود: نانو تکنلوژی واقعیت اصلی عناصر را نشان می دهد.
دکتر اکبرزاده ادامه داد: امروز نانو فناوری در علوم مختلف ار جمله صنعت و پزشکی به عنوان یک علم کاربردی و تاثیرگذار شناخته شده است.
وی همچنین گفت: مقالات علمی اساتید و دانشمندان ایران در حوزه نانو از بیشترین رفرنس برخوردار است.
رئیس اسبق پایلوت نانوبیوتکنولوژی با تاکید بر اینکه نانوتکنولوژی یکی از جدیدترین علوم در حال توسعه است که ماحصل پژوهش های فراوان در رابطه با جا به جایی ذرات زیر اتمی است، افزود: امروزه تکنولوژی نانو ابزاری برای هرچه بیشتر قدرتمندتر شدن کشورها به شمار می رود و ما نیز باید از این تکنولوژی برای جلوگیری از صدمات دشمنان بهره گیری کنیم.
وی همچنین درمورد اهمیت مقیاس طولی نانو نیز گفت: ساختارهایی در مقیاس نانو مانند نانو ذرات، دارای لایه های به حجم بالایی هستند که آنها را برای استفاده در مواد نانو کامپوزیت، واکنش های شیمیایی، تهیه دارو و ذخیره انرژی ایده آل بکار می برند.
استاد ممتاز انستیتو پاستور، سبک تر شدن هرچه بیشتر ساختارهای بشری و امنیت محیط زیست، کم شدن ضایعات، محکم شدن سازه ها، افزایش طول عمر و آراسته شدن ظواهر ساختمان ها، منسوجات و تولیدات جهان و افزایش طول عمر آنها را از جمله فواید تکنولوژی نانو برشمرد.
وی گفت: امروز نانو تکنولوژی این امکان را به ما می دهد که اجزا و ترکیبات را داخل سلول ها قرار داده و مواد جدیدی را با استفاده از روش های جدید خود اسمبلی بسازیم، در روش خود اسمبلی به هیچ ربات یا ابزار دیگری برای سرهم کردن اجزا نیاز نیست.
دبیر اجرایی «پنجمین کنفرانس علمی و دوره طلایی نانو با رویکرد علوم دانش بنیان» نیز در این اجلاس در سخنانی هدف اصلی از برگزاری دوره های طلایی جامع را ترغیب و تشویق اساتید، دانشجویان و محققان به پژوهش و همچنین بومی سازی تولید محصولات و صنایع در حیطه فناوری های نوین، خصوصا علوم و فناوری نانو ذکر کرد.
عباس میرزاپور با تاکید بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر علوم نانو در کشور گفت: فناوری نانو علمی است که در واقع دستیابی به سایر علوم را آسان می کند زیرا نانو علمی است که در بسیاری از حوزه ها کاربردی است و اکنون به مرتبه ای رسیده ایم که باید علوم بدست آمده را بیشتر با صنعت عجین کنیم.
کنفرانس دوره دوره طلایی نانو روز پنجشنبه با حضور دکترمحسن بهرامی رئیس سازمان فضایی کشور و جمعی از اساتید و دانشجویان افتتاح شد.
این کنفرانس بمنظور تلفیق و یادگیری علوم و فناوری نانو و استفاده از آن در سایر علوم تحصیلی هرسال برگزار می شود که پنجمین دوره آن امسال چهارم و پنجم آذر ماه با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران و با حضور کارگروه‌های عمومی و تخصصی رشته‌های خاص در محل انستیتو پاستور ایران تهران درحال برگزاریست.
این کنفرانس فردا(جمعه) در محل انستیتو پاستور ایران پایان می یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: