کد خبر: ۱۳۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 23
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد:
دکتر مسعود سهیلیان بیان کرد: برخی از افراد به منظور تغییر دائمی رنگ چشم، به جراحی عنبیه دست می زنند، غافل از اینکه ممکن است بینایی آنها به خطر افتد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد: جراحی به منظور تغییر دائمی رنگ عنبیه چشم هرگز توصیه نمی شود، چرا که ممکن است عوارض سنگینی مثل نابینایی به بار بیاورد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر مسعود سهیلیان افزود: برخی از افراد به منظور تغییر دائمی رنگ چشم، به جراحی عنبیه دست می زنند، غافل از اینکه ممکن است بینایی آنها به خطر افتد.

این فوق تخصص جراحی شبکیه خاطرنشان کرد: در نتیجه این عمل، ممکن است فشار چشم بالا رود و قرنیه کدر شود. از عوارض بعدی این جراحی، «گلوکوم» یا «آب سیاه» است که می تواند سبب آسیب عصب بینایی و در نتیجه کوری شود.

سهیلیان توضیح داد: دلیل بروز این عوارض آن است که انجام عمل تغییر رنگ عنبیه، به معنی وارد کردن جسم خارجی به چشم به حساب می آید و در این صورت است که دستگاه عصبی چشم، نسبت به این جسم خارجی واکنش نشان داده و در صدد دفع آن برمی آید. به همین خاطر التهاب و عوارض بعدی، در کمین  این جراحی است.

این متخصص چشم اظهار داشت: افرادی که علاقمند به تغییر رنگ چشم خود هستند می توانند به طور موقت از لنزهای تماسی رنگی که به شکل بهداشتی در داروخانه ها عرضه می شود، استفاده کنند، اما هرگز به سراغ تغییر دائمی رنگ چشم خود نروند.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: