کد خبر: ۱۳۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 22
سید حسن قاضی زاده هاشمی که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس بین المللی ارتقاء سلامت در چین بسر می برد، شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) با «وانگ وی گانگ» مدیر پارک علمی فناوری «جانگ جیان» به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی این کشور در شهر شانگهای دیدار کرد.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سابقه همکاری ایران و چین در بخش های مختلف، از فراهم بودن بستر لازم برای توسعه مناسبات در حوزه فناوری های علمی - پزشکی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،«سید حسن قاضی زاده هاشمی» که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس بین المللی ارتقاء سلامت در چین بسر می برد، شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) با «وانگ وی گانگ» مدیر پارک علمی فناوری «جانگ جیان» به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی این کشور در شهر شانگهای دیدار کرد.

وی در این دیدار یادآور شد که دو کشور دارای نقاط مشترک در حوزه سلامت هستند و نمونه بارز این ویژگی ها، علاقه مردم ایران و چین به طب سنتی است.
هاشمی یادآور شد که همین خصیصه و البته سابقه تاریخی دو کشور، می تواند سرفصل جدیدی از همکاریها را در حوزه پزشکی، بهداشتی، فناوری و فعالیت های مشترک تحقیقاتی فراهم سازد.
وی یادآور شد: امروزه در دنیا در طب مدرن و داروهای مدرن فعالیت های زیادی صورت گرفته و چنانچه ایران و چین با توجه به قرار گرفتن آنان در مسیر جاده ابریشم، بتوانند در بخش داروهای سنتی نیز همکاری موثری داشته باشند در دنیا سرآمد خواهند شد.
وزیر بهداشت البته به مشوق های موجود اقتصادی خوب در کشورمان هم اشاره کرد که بعد از توافق هسته ای برای سرمایه گذاری های مشترک در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد که آمادگی لازم برای همکاری میان «پارک دارویی» ایران و پارک فناوری «جانگ جیان» چین وجود دارد و دو طرف می توانند با انجام مذاکره، آینده خوبی برای این مناسبات ترسیم کنند.
هاشمی در این رابطه پیشنهاد تاسیس دفتر پارک دارویی ایران در چین و دفتر پارک فناوری جانگ جیان چین در ایران را مطرح کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های انستیتو پاستور اشاره کرد که تامین بخشی از واکسن منطقه را بر عهده دارد.
مدیر پارک فناوری «جانگ جیان» نیز در سخنانی از گسترش همکاری در حوزه سلامت و بخش های ذیربط با کشورمان ابراز علاقه کرد و گفت که با آغوش باز مایل به همکاری با ایران در حوزه های مرتبط است.
«وانگ وی گانگ» با تشریح فعالیت های این مرکز گفت که زمان آن فرا رسیده تا حوزه همکاریهای این پارک با کشورهای قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم از جمله ایران به عنوان کشوری مهم، بیش از پیش افزایش یابد.
وی تاکید کرد که توسعه همکاریها با این کشورها مورد تاکید «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین نیز هست و به همین خاطر اجرای این مهم در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.
او همچنین گفت که از صنایع وابسته به این مرکز خواهد خواست تا به سرمایه گذاری و حضور در ایران توجه بیشتری داشته باشند و شخصا نیز آنان را در اجرای این کار تشویق خواهد کرد.
پارک فناوری و یا شهرک صنعتی جانگ جیانگ در منطقه پودونگ که با رودخانه ای از بخش اصلی شهر شانگهای جدا شده در سال 1992 میلادی ایجاد شده است.
این مجموعه را شرکت بزرگ توسعه فناوری جانگ جیانگ در شرق چین ایجاد کرده است و در زمینه های علم حیات، علوم و فنون، نیمه هادی ها و فناوری اطلاع رسانی فعال است.
این مجتمع علمی و فناوری دارای بیش از 110 موسسه تحقیقاتی، سه هزار و 600 شرکت وابسته و بیش از 100 هزار نفر نیروی کار است.
این مرکز 25 کیلومتر مربع مساحت دارد و در آن چندین ناحیه از جمله منطقه صنعتی و فناوری، منطقه فناوری پیشرفته، نرم افزار، صنعت مدارسازی، منطقه آموزش و نوآوری فنی ایجاد شده است.
از سال 1999 میلادی به این طرف با همت و حمایت شهرداری و دولت محلی این مجموعه کارکردهای پزشکی و بهداشتی را نیز در زمره فعالیت های خود گنجانده است و گفته می شود یکی از مهمترین شهرک های علمی - صنعتی در سراسر چین می باشد که نقش مهمی در توسعه این کشور داشته است.
در سال 2013 میلادی کار ساخت دانشگاه فناوری شانگهای در این مجموعه آغاز شد تا به یک مرکز علمی مهم نیز تبدیل شود. کار ساخت این دانشگاه امسال پایان می یابد.
بسیاری از شرکت های بزرگ دست اندرکار امور رایانه و نرم افزار و ساخت نیمه هادی ها از کشورهای مختلف جهان از جمله شرکت های چند ملیتی در این شهرک صنعتی و علمی حضور دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: