کد خبر: ۱۳۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 17
در آستانه شروع فصل شیوع آنفلوآنزا، بزرگترین مشغولیت فکری دست‌اندرکاران امر بهداشت و سلامت، تسهیل دسترسی به 93 میلیون دوز واکسن ایمن‌ساز در مقابل این بیماری برای افراد آسیب‌پذیر در ایالات متحده است.
شفا آنلاین: سوال این جاست که ماهیت این واکسن دقیقا چگونه است که استفاده از آن برای تمامی افراد با سن بیش از 6 ماه توصیه می‌شود. در کنفرانس سالانه آنفلوآنزا و واکسیناسیون علیه آن که توسط بنیاد ملی بیماری‌های عفونی برگزار می‌شود، کارشناسان مرکز ملی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و انجمن پزشکان کودکان گرد هم آمدند تا سند چشم‌انداز مقابله با آنفلوآنزا را در سال 17-2016 تنظیم کنند.

   به گزارش شفا آنلاین:    تمامی واکسن‌ها با استفاده از ویروسی که هدف ایمن‌سازی در مقابل آن است، ساخته می‌شوند. به عبارت دیگر، برای ایمن سازی در مقابل آنفلوآنزا، ویروس آن ماده اولیه ساخت واکسن است. اما باید در نظر داشته باشیم که هزاران گونه ویروس آنفلوآنزا وجود دارد و اینکه در هر فصل شیوع کدام یک از آنها رایج خواهند شد، غیرقابل پیش‌بینی است

 از آنجا که تولید واکسن بیش از 6 ماه زمان لازم دارد، چند گونه از رایج‌ترین ویروس‌ها انتخاب می‌شوند و در محیط کشت (معمولا تخم مرغ) پرورش می‌یابند. علت اینکه در واکسن آنفلوآنزا مقادیر ناچیز تخم‌مرغ وجود دارد، همین است. دیگر مواد تشکیل دهنده واکسن عبارتند از میزان کمی فرم‌آلدئید که سبب محلول شدن در آب ودر نتیجه جذب در خون می‌شود، غشایی از چربی بنام اکتیل فنول اتوکسیلات، ژلاتین جهت حفظ دارو در زمان نگهداری و ماده‌ای نگهدارنده که مانع از رشد باکتری و کپک در کل این مواد می‌شود. جهت ایمن سازی حداکثری باید که واکسن هرچه سریع‌تر تزریق شود. برآوردها نشان می‌دهد اگر به تعداد دریافت کنندگان واکسن در آمریکا فقط 5 درصد اضافه شود سالانه 800 هزار مورد ابتلا به بیماری و 10هزار مورد بستری بیمارستانی کاسته می‌شود.

       دکتر تام فریدن، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، آنفلوآنزا را بیماری جدی، خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی می‌خواند و توصیه می‌کند که در استفاده از واکسن تردید نکنیم. او می‌افزاید با وجود اینکه این واکسن کامل نیست، استفاده از آن مصلحت‌آمیزاست. مرکز یاد شده در حال شناسایی توالی ژنتیکی 5 هزار گونه مختلف ویروس بوده و امیدوار است بتواند واکسنی تولید کند که انسان را در مقابل طیف گوناگون‌تری از این بیماری مقاوم سازد.سپید
منبع: Medica- Daily

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
اگه میشه مواد لازم واکسن وهمچنین برای چه چیزی مفید هستنه مواد رو واسمون بیان کنین ممنون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: