کد خبر: ۱۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 16
علی ماهر در مورد تخت‌های بیمارستانی گفت: همزمان با آغاز اجرای طرح تحول سلامت، نوسازی تخت‌های بستری در دستور کار قرار گرفت.
شفاآنلاین>سلامت>معاون فنی و امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تخت درمانی فرسوده در بیمارستان‌های دولتی نداریم، گفت: 86 هزار تخت بیمارستانی با اجرای طرح تحول نوسازی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،علی ماهر در مورد تخت‌های بیمارستانی اظهار داشت: همزمان با آغاز اجرای طرح تحول سلامت، نوسازی تخت‌های بستری در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی و امور درمان وزارت بهداشت افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌ای برای بازسازی و نوسازی تجهیزات اقامتی بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اجرایی نشد و به دلیل کمبود منابع مالی، اجرای این مهم تا پیش از طرح تحول سلامت به ندرت صورت می‌گرفت.

وی  افزود: طبق ارزیابی انجام شده از 86 هزار تخت در بخش دولتی، حدود 33 درصد باید تعویض و یا تعمیر می‌شد که خوشبختانه این مهم به صورت کامل انجام شد و در حال حاضر، تخت درمانی فرسوده در بیمارستان های دولتی سطح کشور وجود ندارد.

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: برآورد ما نوسازی حدود 40 هزار تخت در سراسر کشور بود که 25 هزار تخت بزرگسال، 5 هزار تخت کودک و تعداد قابل توجهی تخت نوزاد خریداری و توزیع شد.

به گفته ماهر، نوسازی و بازسازی تخت‌های درمانی بنا به نیاز و در تمام استان‌های کشور انجام شده که بر این اساس، اجرای طرح در 576 بیمارستان در 374 شهر عملیاتی شد.

معاون فنی و امور درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین در زمینه تکریم بیمار به استانداردهای بین المللی نزدیک شده‌ایم و شأن بیمار تا حد قابل قبولی در فضای اقامتی رعایت می‌شود و در صدد گسترش این مهم به خارج از فضای اقامتی بیماران هستیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: