کد خبر: ۱۳۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
بیش از 10میلیون حاشیه نشین در کشور اشاره کرد که از دسترسی به خدمات مناسب بهداشتی محرومند

شفا آنلاین:سیدعلی صدر السادات روز یکشنبه در دوازدهمین دوره همایش منابع انسانی در برج میلاد تهران ادامه داد: 18 هزار نیروی متخصص نیز در دو سال آینده جذب خواهند شد.
به گزارش شفا آنلاین،وی گفت: تاکنون 6هزار و 749 متخصص و فوق متخصص در 658 کلینیک ویژه در 385 شهر بر اساس اهداف طراحی شده مستقر شده اند.
صدرالسادات به وجود بیش از 10میلیون حاشیه نشین در کشور اشاره کرد که از دسترسی به خدمات مناسب بهداشتی محرومند و افزود: 11 هزار نیرو از طریق خرید خدمت تامین شده اند تا خدمات مناسب بهداشتی را در حاشیه شهرها ارایه کنند؛ 860 پزشک نیز برای تحقق این هدف استقرار یافته اند.
وی به تدوین دستور العمل ماندگاری نیروی انسانی وزارت بهداشت اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون پنج هزار و 761 پزشک متخصص در 238 بیمارستان‌ 301 شهر مشمول این دستور العمل شده اند.
صدرالسادات به تحول هایی که بخش سلامت کشور در دولت تدبیر و امید با آن مواجه شده اشاره کرد و گفت: وضعیت دسترسی مردم به خدمات بهداشتی نسبت به گذشته بهتر شده هرچند مطلوب نیست.
وی ادامه داد: هزینه های درمانی بیشتر تحت پوشش قرار گرفته و تعداد بیشتری از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفته اند.
معاون وزیر بهداشت هدف اصلی نظام سلامت کشور را دستیابی به پوشش همگانی سلامت عنوان کرد و بیان داشت: حفاظت مالی از بیماران و افزایش دستیابی به خدمات با کیفیت و توسعه شبکه سلامت از اهداف دیگر این طرح است.
وی به چالش های ارایه خدمات در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: تلاش شده این چالش ها با تدوین برنامه های موثر قطع شوند.
صدرالسادات این چالش ها را منحصر به امروز و فردا ندانست و با تاکید بر اینکه تلاش برای غلبه بر چالش ها ادامه خواهد یافت، گفت: سهم مردم در تامین هزینه سلامت نسبت به سایر کشورها هنوز بالا است؛ اکنون نرخ پرداخت از جیب مردم نسبت به زمانی که 60 درصد بود به 40 درصد کاهش یافته است.
معاون وزیر بهداشت از ضعف پوشش بیمه ای انتقاد کرد و در عین حال متذکر شد: 10 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند که نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده است.
وی ماهر نبودن نیروی انسانی را از چالش های نظام سلامت کشور برشمرد و بیان کرد: کمبود دارو و تجهیزات نیز از دیگر چالش های موجود است.
این مقام وزارت بهداشت بی انگیزگی نیرو ها را از دیگر چالش ها دانست و خبر از تدوین برنامه ای برای افزایش انگیزه ماندگاری داد.
وی گفت: بحث سلامت همگانی بر سه محور جمعیت تحت پوشش حفاظت مالی خدمت گیرندگان و خدمات و سطح آن در حال پیگیری است.
صدرالسادات تحقق این اهداف را در گرو نیروی انسانی توانمند دانست و ادامه داد: برای تامین نیروی انسانی 4 محور موجود بودن، دسترسی، مقبولیت و کیفیت مد نظر قرار گرفته است و انجام اقدام های زیر بنایی آموزش بازار کار و انگیزه، مسیر رسیدن به این 4محور است.
برچسب ها: کلینیک ، خدمات ، بهداشتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: