کد خبر: ۱۳۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
رای‌دهندگان در کالیفرنیا موافقت کردند تا مالیات بر سیگار و وسایل استنشاقی نیکوتین را به میزان زیاد افزایش دهند، اما اقدام مشابه در ایالت‌های کلرادو، داکوتای شمالی و میسوری رای نیاورد.
  شفا آنلاین: طرح پیشنهادی ۵۶ در کالیفرنیا باعث افزایش مالیات‌ها بر هر پاکت سیگار از ۸۷ سنت به دو دلار و ۸۷ سنت می‌شود که تقریبا در همان حد ایالت‌های دیگری است که بر سیگار مالیات وضع کرده‌اند

   به گزارش شفا آنلاین:    جان شاکتر، رئیس بخش روابط عمومی کارزار کودکان بدون سیگار که از وضع این مالیات حمایت می‌کرد، گفت: «این پیروزی بزرگی برای تلاش‌های پیشگیری از سیگار کشیدن است.»

       کالیفرنیا اخیرا سن مجاز برای سیگار کشیدن را به ۲۱ سال بالا برده بود که می‌تواند الهام‌بخش سایر ایالت‌ها برای اقدام مشابه باشد.

       بااینکه میزان‌ سیگار کشیدن در دهه‌های اخیر به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، چراکه مردم ارتباط سیگار کشیدن با سرطان ریه و سایر بیماری‌ها را دریافته‌اند، فعالان حامی بهداشت به دنبال این هدف بوده‌اند که نسل جدید را از مصرف سیگار و سایر دخانیات باز دارند.

       گروه‌های مراقبت بهداشتی می‌گویند مالیات بالا بر سیگار مردم را به سیگار نکشیدن ترغیب خواهد کرد و ایالت‌ها می‌توانند از درآمد حاصل از آن، برای برنامه‌های توقف سیگار کشیدن و پیشگیری از آن استفاده کنند.

       شاکتر گفت: «هر ۱۰ درصد افزایش در قیمت سیگار باعث حدود ۷ درصد کاهش مصرف سیگار در جوانان و ۴ درصد کاهش در سیگار کشیدن به‌طورکلی می‌شود.»

       مخالفان وضع این مالیات ازجمله شرکت‌های دخانیات مانند آر‌جی‌رینولدز و آلتریا دست‌کم ۹۰ میلیون دلار برای شکست این اقدامات ضد سیگار صرف کردند؛ ازجمله بیش از ۷۰ میلیون دلار در کالیفرنیا بر ضد طرح پیشنهادی ۵۶ در کالیفرنیا خرج کردند.

       حامیان این مالیات ازجمله میلیاردر آمریکایی تام استیر، کمیته‌های اقدام سیاسی انجمن بیمارستان‌های کالیفرنیا و اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدماتی بیش از ۳۰ میلیون دلار کمک مالی برای تبلیغ درباره این طرح جمع‌آوری کردند.

       انتظار می‌رود این طرح یک تا ۴ میلیارد دلار درآمد مالیاتی اضافی برای کالیفرنیا به بار آورد. اغلب این درآمد اضافی صرف برنامه مراقبت بهداشتی این ایالت برای ساکنان کم‌درآمد خواهد شد.

       مخالفان این طرح می‌گویند این مالیات باعث افزایش فروش سیگار در بازار سیاه خواهد شد و گمراه‌کننده است، زیرا فقط ۱۳ درصد از درآمد این مالیات اضافی برای برنامه‌های کنترل و پیشگیری دخانیات به کار می‌رود.

       میزان میانگین مالیات ایالتی بر روی سیگار در آمریکا 65/1 دلار برای هر پاکت است. ۳۴ ایالت آمریکا میزان مالیات بر سیگارشان بیشتر از یک دلار برای هر پاکت و در ۱۶ ایالت آمریکا میزان مالیات در حد ۲ دلار یا بیشتر برای هر پاکت است.

       ایالت شیکاگو با 16/6 دلار بر هر پاکت بالاترین میزان مالیات ترکیبی ایالتی و محلی بر سیگار را دارد و در رده دوم شهر نیویورک با 85/5 دلار بر هر پاکت قرار می‌گیرد.

       رای‌دهندگان در کلرادو که در حال حاضر ازلحاظ مالیات بر سیگار در رده سی‌وهشت قراردارد، با افزایش 75/1 دلاری مالیات برای هر بسته سیگار و رساندن آن به 59/2 دلار مخالفت کردند. رای‌دهندگان در میسوری نیز با افزایش مالیات بر سیگار در حد ۱۵ سنت در سال برای یک دوره چهارساله مخالفت کردند.

       مالیات بر سیگار در این ایالت پایین‌ترین میزان مالیات در آمریکا و در حد ۱۷ سنت برای هر پاکت است. بالاترین میزان مالیات در آمریکا بر سیگار در ایالت نیویورک و در حد 35/4 دلار برای هر پاکت است.

       گروه‌های مراقبت بهداشتی در میسوری نیز میزان افزایش پیشنهادشده برای مالیات بر سیگار را آن‌قدر کافی نمی‌دانستند که مانع خریدن سیگار به‌وسیله مصرف‌کنندگان شود.سپید
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: