کد خبر: ۱۳۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
دستگاه زیست سازگار جدیدی ساخته شده که به محققان اجازه می دهد علت عصب شناختی درد را کشف کنند.
شفا آنلاین:به طور کلی درک علت احساس درد مزمن در بدن کاری دشوار است و از آن سخت تر پیدا کردن شیوه ای مناسب جهت درمان آن.

به گزارش شفا آنلاین:اکنون محققان دستگاه الکترونیکی انعطاف پذیری ساخته اند که با برخورداری از قابلیت کاشته شدن در بدن به آنها کمک می کند تا توضیحی منطقی و قابل قبول برای علت بروز درد در برخی اندامها ارایه کنند. به بیان دیگر با استفاده از این فناوری جدید می توان علت درد گرفتن بخشهای مختلف بدن را متوجه شد.

محققان دستگاه الکترونیکی انعطاف پذیری ساخته اند که با برخورداری از قابلیت کاشته شدن در بدن به آنها کمک می کند تا توضیحی منطقی و قابل قبول برای علت بروز درد در برخی اندامها ارایه کنند. به بیان دیگر با استفاده از این فناوری جدید می توان علت درد گرفتن بخشهای مختلف بدن را متوجه شد.

این فناوری که توسط محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لویز ارایه شده هنوز مراحل ابتدایی خود را سپری می کند اما پیش بینی می شود در آینده و با به روزرسانی های لازم از آن به عنوان ابزار سودمندی جهت کاستن از درد بیماران نیز استفاده شود، آن هم تنها با فشردن یک دکمه.

بخش مهمی از این دستگاه شامل LED بی سیمی است که استفاده از آن به عنوان مسکن درد را امکانپذیر خواهد کرد.

محققان در آزمایشهای اولیه، این دستگاه جدید را در بدن موش آزمایشگاهی قرار داده و از آن برای دستکاری هدفمند مدارهای نورونی مغز حیوان استفاده کردند. در واقع عملکرد این مدارها در فرآیند احساس درک از آنچنان اهمیتی برخوردار است که توجه محققان را به خود جلب کرده است.

در این تکنیک جدید DNA نورونها به گونه ای تنظیم می شود که قابلیت برانگیخته شدن و یا مسکوت ماندن پیدا کنند. این تنظیمات به واسطه تابش نور بر آنها صورت می گیرد.

همچنین محققان دریافته اند که می توان این دستگاه را برای مدتی طولانی در بدن جانور قرار داد بدون آنکه خللی در عملکرد آن ایجاد شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: