کد خبر: ۱۳۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 11
با افزایش سن؛ توانایی‌های رانندگی در ما تغییر می‌کند و این در حالی است که احتمال بروز حادثه در رانندگان مسن بیشتر از رانندگان جوان است.
شفا آنلاین:کاهش قدرت، هماهنگی و انعطاف پذیری می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر توانایی‌های سالمندان هنگام کنترل وسیله نقلیه بگذارد.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از helpguide با این اوصاف با کاهش عوامل خطر و ترکیب شیوه‌های ایمن رانندگی، بسیاری از ما در دوران سالمندی نیز می‌توانیم به طور ایمن و با خیال راحت از وسایل نقلیه استفاده کنیم:

نسخه نمره عینکتان را به‌روز نگهدارید و همیشه عینکتان را هنگام رانندگی به چشم بزنید. عینک‌های با نمره‌های قدیمی را به چشم نزنید.

لنزهای رنگی یا عینک‌های آفتابی را به چشم نزنید و شیشه‌های ماشین را دودی نکنید. اگر در دیدن در نور کم مشکل دارید، در ساعات ابتدای طلوع آفتاب یا هنگام غروب آفتاب یا در تاریکی رانندگی نکنید.

اطمینان حاصل کنید که شیشه‌های ماشین، آینه‌ها و چراغ‌های جلو تمیز هستند، تابش نور چراغ‌های جلو در جهت درستی است و نشانگرهای جلوی داشبورد روشن و قابل‌خواندن هستند.

ارتفاع صندلی باید بلند باشد به طوری که بتوانید جاده را در جلوی ماشین به خوبی ببینید و در صورت لزوم بالشتک روی صندلی بگذارید.

سالانه معاینات منظم بینایی و شنوایی انجام دهید ور در صورت لزوم علاوه بر عینک، از سمعک حین رانندگی استفاده کنید.
با پزشکتان درباره بیماری‌های یا داروهایی که ممکن است بر توانایی دید یا تطابق، شنوایی و سرعت عمل تأثیر بگذارید، مشورت کنید.

خوب بخوابید. خواب کافی برای رانندگی ایمن ضروری است. اگر مشکلی در خواب خوب شبانه دارید با پزشک خود برای اصلاح کیفیت خوابتان مشورت کنید.

برچسب ها: سالمندان ، ایمن ، رانندگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: