کد خبر: ۱۳۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: قرص کروسینا برای اولین بار در دنیا تولید شده و مورد استقبال اروپایی‌ها نیز قرار گرفته است.
شفا آنلاین:احمد مهاجری امروز در شهرک دانش و سلامت مشهد اظهار کرد: این قرص حاصل 8 سال پژوهش است. از گذشته مقالات زیادی در خصوص خواص زعفران در دانشگاه داروسازی وجود داشته و قرص‌های زعفران متعددی تولید شده است اما در تولید این مکمل به جداسازی و تخلیص کروسین از زعفران پرداخته‌ایم که یک ثبت اختراع است و دارای تائیدیه‌های علمی گوناگونی است.

به گزارش شفا آنلاین،وی گفت: مقاله‌ای در رابطه با این محصول منتشر کرده‌ایم که مورد توجه در دنیا قرار گرفت و باعث شد که کروسین را به شکل قرص در آورده و وارد بازار کنیم. ما در مرداد 92 شرکت پویش دارویی سینا را به ثبت رسانده‌ایم و در سال گذشته توانستیم پروانه تولید این قرص را بگیریم و دارو را وارد بازار کنیم.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: یکی از مولفه‌های تولید، ماده اولیه است. زعفران در کشور و استان ما بومی است و در کشورهای خارجی قیمت آن چندین برابر داخل است. این مساله می‌تواند یکی از دلایلی باشد که کشورهای خارجی به تولید آن دست نیافتند.

مهاجری بیان کرد: در کتاب ابن‌سینا از خاصیت زعفران در بالا بردن سوی چشم آورده شده و اسم محصول را هم از ابن‌سینا گرفته‌ایم. با توجه به همین موضوع کارآزمایی بالینی انجام و بیماران دیابتی را هدف قرار دادیم.

وی تصریح کرد: بیماران دیابتی به خاطر قند خون بالا به مشکلات چشمی و گاها کوری دچار می‌شوند. ما طرحی را تنظیم کردیم و براساس آن این بیماران تحت درمان با کروسینا و به همراه ترزیق داخل چشم قرار گرفتند. مشاهده کردیم که ظرف سه ماه پس از درمان، ضخامت شبکیه و التهاب آن کاهش و دید آن‌ها افزایش یافت. همچنین قند خون این بیماران نیز اصلاح شد.

مخترع قرص کروسینا در ادامه به اثرات مثبت این قرص در درمان آلزایمر، سیستم اعصاب، مسیر گوارشی، ضد افسردگی، ضد سرطان، کاهش فشار خون و درد‌های زانو، بیماری‌های کبدی، مشکلات ادراری و پروستات پرداخت و افزود: کروسین برخلاف برخی از مکمل‌های ضدافسردگی با استمرار مصرف باعث مشکلات قلبی و عروقی و کاهش میل جنسی اعصاب نمی‌شود و حتی میل جنسی را افزایش می‌دهد اما به علت رقیق کردن خون، استفاده از آن به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است باعث سقط جنین شود.

مهاجری اضافه کرد: این قرص به عنوان مکمل وارد بازار شده و برای خرید نیازی به ویزیت دکتر ندارد اما برای استفاده آن باید با پزشک مشورت کرد تا تداخلی با قرص‌های دیگر نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود سنین بالای 45 سال روزی یک عدد کروسین و بیماران دیابتی روزی دو عدد ترجیحا بعد از غذا مصرف کنند.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هر کیلو زعفران تنها دارای 10 درصد ماده موثره است و حدودا یک ماه و نیم آنالیز آن زمان می‌برد. قیمت هر جعبه 30 عددی این محصول 83 هزار و 500 تومان است.

مهاجری بیان کرد: ماده اولیه این محصول را خودمان تولید و در اختیار سازنده قرار می‌دهیم. با توجه به اینکه مواد اولیه این داور در کشور تولید می‌شود، فروش آن ارزش افزوده خوبی را به کشور سرآزیر خواهد کرد. همچنین امکان وابستگی کشورهای خارجی به این محصول وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تلاش می‌کنیم تا این محصول تحت بوشش بیمه نیز قرار گیرد تا تاثیر مثبتی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.
برچسب ها: سلامت ، زعفران ، اختراع
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
این داروکمک خوبی به افسردگی میکند ولی قیمتش گرون است
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
0
0
سلام ازکجامیشه تهیه کرد مااهل تهران هستیم
اردشیر اکبرخان زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
سلام.از قرص کروسینا میخاهم از کجا میشه تهیه کرد.من در اراک هستم اگه میشه راهنمایی بکنید.مرسی
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
0
0
درکرمانشاه موجوداست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: