کد خبر: ۱۳۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
وقتی‌که دور از خانه و شهر خود هستید- خواه در یک هتل نشسته باشد، خواه در حال پرواز با هواپیما باشید یا خواه در حال رانندگی در جاده باشید- پیروی از یک رژیم غذایی سالم حاوی میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات سبوس‌دار و پروتئین بدون چربی همواره یک اولویت یا حتی یک امکان نیست.
شفا آنلاین:  اما اگر در خلال سفر توجه خود را معطوف به پرکردن سریع شکم خود بکنید و زیاد توجهی به پر کردن محتاطانه شکم خود نکنید ممکن است با عواقب ناخواسته‌ای مواجه شوید. به هنگام استفاده از توالت اقامت‌های بین‌راهی، پمپ‌بنزین یا فرودگاه ممکن است با مشکلات گوارشی در خود مواجه شوید. در طول سفر تغییراتی که در عادت‌های غذایی شما به وجود می‌آید، ننوشیدن مایعات کافی و حتی استرس سفر می‌تواند مشکلات گوارشی همچون یبوست، اسهال، ترش کردن معده و گاز معده را به بار آورد.

گرفتار اسهال نشوید
    به گزارش شفا آنلاین:   اسهال مسافران یک مشکل شایع در میان مسافران است که به دلیل خوردن غذاها یا آب نوشیدنی حاوی باکتری ایجاد می‌شود. مصرف بعضی از غذاها نیز می‌توانند در افرادی که عدم تحمل غذاهای خاصی همچون محصولات لبنی را دارند باعث اسهال شود. به‌منظور دورنگه داشتن اسهال در طول سفر و پیشگیری از اسهال مسافران، مخصوصاً در طول مسافرت در یک کشور خارجی باید موارد زیر را رعایت کرد.

هرگز نوشیدنی‌ها یا غذاهای غیرپاستوریزه را مصرف نکنید.
مطمئن شوید که گوشت سرو شده برای شما به‌خوبی پخته‌شده است.
از خریدن غذا از دست‌فروش‌های خیابانی خودداری کنید.

        برای نوشیدن آب یا شستن دندان خود از بطری‌های آب پلمپ شده استفاده کنید و هرگز به آب آشامیدنی خود یخ اضافه نکنید، مگر اینکه مطمئن باشید این یخ از آب بطری درست‌شده است.

        از خوردن میوه‌ها و سبزی‌های پخته‌ای که پوست ندارند خودداری کنید و میوه‌ها و سبزی‌های بدون پوست را نخورید، مگر آنکه خودتان پوست آن‌ها را جدا‌کرده باشید.
اگر در طول سفر با مشکلات گوارشی همچون اسهال مسافران مواجه شدید می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر از بدتر شدن آن‌ها جلوگیری کنید.
از خوردن غذاهای پرچرب حاوی چربی فراوان و غذاهای حاوی فیبر فراوان خودداری کنید.
از مصرف کافئین خودداری کنید.
از خوردن یا نوشیدن محصولات لبنی خودداری کنید.
از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند فراوان خودداری کنید.

درمان‌هایی برای یبوست
       بعضی از افراد سعی می‌کنند که در طول سفر با مشکل اسهال مواجه نشوند، اما ممکن است با مشکل یبوست مواجه شوند که می‌تواند به‌مانند اسهال برای مسافر ناخوشایند باشد. عدم توانایی فرد در اجابت مزاج می‌تواند باعث درد شکمی، ناراحتی معده، گاز معده و نفخ شود. در طول سفر امکان پیروی از رژیم غذایی معمول خود سخت است و به همین دلیل ممکن است که فرد مبتلابه یبوست شود. توصیه می‌شود که یک مسافر به‌منظور جلوگیری از چنین مشکلی راهکارهای زیر را انجام دهد:
        از مصرف داروها و مکمل‌های ایجادکننده یبوست همچون داروهای ادرارآور، مکمل‌های آهن، داروهای ضد اسید و مکمل‌های کلسیمی خودداری کند.
مایعات فراوان، مخصوصاً آب بنوشد.
هرروز فیبر زیاد بخورد.
وقتی احساس اجابت مزاج کرد فوراً به توالت برود و اجابت مزاج را به زمان دیگری نیندازد.
شیوه‌هایی را برای مدیریت استرس خود پیدا کند.
تا آنجایی که امکان دارد رژیم غذایی خود را یکدست نگه‌دارید تا رژیم غذایی در طول سفر تغییر چشمگیری با رژیم غذایی معمول نداشته باشد.

سوزش سر دل یا ترش کردن
       سوزش سر دل یا ترش کردن یک مشکل گوارشی دیگر است که می‌تواند باعث درماندگی شما شود، مخصوصاً اگر در سفر و دور از خانه باشید. با مراقبت از نوع غذاهای مصرفی و نحوه مصرف آن‌ها می‌توانید ترش کردن را تحت کنترل نگه‌دارید. برای مدیریت‌ترش کردن معده در طول سفر موارد زیر را انجام دهید.

        پیش از رفتن به رخت خواب غذای کمی بخورید و همین غذای کم را به‌خوبی و با آرامش بخورید و پس از تمام کردن غذای خود فوراً دراز نکشید.

        غذاهایی را که باعث‌ترش کردن معده شما می‌شوند شناسایی کنید و سعی کنید که در طول سفر از مصرف آن‌ها خودداری کنید و نگذارید که این غذاها شما را اغوا کنند.
نوشیدنی‌های الکلی ننوشید و سیگار نکشید.
برای خوابیدن سر تخت خود را بالا بیاورید.

رهایی از گازهای روده‌ای
       در طول سفر که فرد به دنبال آرامش و دوری از هرگونه مشکلی است، مشکلی همچون گازهای روده می‌تواند آزاردهنده باشد و حتی می‌تواند نسبتاً دردناک و مشکل‌آفرین نیز باشد. غذاهای سرشار از فیبر، مخصوصاً سبزی‌های خام از دلایل مرسوم گاز اضافی هستند. افراد دارای عدم تحمل لاکتوز ممکن است پس از خوردن محصولات لبنی با مشکل گاز روده مواجه شوند. بنابراین، در طول مسافرت از مصرف چنین غذاهایی خودداری کنید. برای اینکه از سفرتان لذت ببرید، سعی کنید غذاها و نوشیدنی‌های سالمی بخورید که باعث مشکلات گوارشی نمی‌شوند.سپید
منبع: EveryDay Health
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: