کد خبر: ۱۲۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
معاون وزیر بهداشت خبر داد؛
دکتر محمد آقاجانی رسانه ها را انتقال دهنده سیاست های کلان کشور به مردم بیان کرد و گفت: فعالیت رسانه ها در حوزه سلامت منجر به ارتقای سلامت، کیفیت خدمات و رفع نواقص و کمبودها در این حوزه می شود و باید از فرصت رسانه ها برای بهبود امور جاری استفاده کرد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت از راه اندازی ۷۱۴ واحد اختصاصی زایمان در چند روز آینده خبر داد و گفت: هدف از افتتاح و راه اندازی واحدهای اختصاصی زایمان ، تشویق و ترغیب مادران به زایمان طبیعی است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد آقاجانی در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات رسانه ها را انتقال دهنده سیاست های کلان کشور به مردم بیان کرد و گفت: فعالیت رسانه ها در حوزه سلامت منجر به ارتقای سلامت، کیفیت خدمات و رفع نواقص و کمبودها در این حوزه می شود و باید از فرصت رسانه ها برای بهبود امور جاری استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش های عمومی برای بهبود سبک زندگی افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و نیز به منظور تشخیص و درمان به موقع نیاز به آموزش گسترده است.

آقاجانی در ادامه از اختصاص ۷۱۴ واحد اختصاصی زایمان در ۱۳۲ شهر کشورمان طی چند روز آینده خبر داد و گفت: ایجاد حدود ۱۱۰۰ واحد اختصاصی زایمان در دستور کار است و باید در مجموع ۱۸۰۰ واحد اختصاصی زایمان تا پایان دولت یازدهم راه اندازی شود.

وی هدف از افتتاح و راه اندازی واحدهای اختصاصی زایمان را تشویق و ترغیب مادران به زایمان طبیعی بیان کرد و افزود: وجود این واحدهای اختصاصی زایمان امکان حضور همراه در کنار مادر را ایجاد می کند و باعث می شود عفونت های بیمارستانی به میزان قابل توجهی کاهش یابد و راه اندازی این واحدها به همراه ۵ برنامه دیگر برای زایمان طبیعی باعث شده که میزان سزارین ۶.۵ درصد کاهش داشته باشد.

معاون درمان همچنین از راه اندازی ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی جدید در ۷۸ شهر خبرداد و افزود: ۱۲ خدمت در حوزه روانپزشکی وارد کتاب تعرفه خدمات سلامت شد که باید تحت پوشش بیمه نیز قرار بگیرند.

آقاجانی یکی از برنامه های حوزه درمان را مراقبت های بیماری های روانی بعد از ترخیص بیان کرد و افزود: این برنامه در ۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت پایلوت در حال اجرا است.

وی از دو برنامه ملی درمان سکته های قلبی در قالب بیمارستان ۲۴۷ و درمان سکته های مغزی در قالب بیمارستان ۷۲۴ خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۴ بیمارستان در کشور در قالب بیمارستان ۲۴۷ پذیرنده و ارائه دهنده خدمات درمان سکته قلبی و ۵۵ بیمارستان در قالب بیمارستان ۷۲۴ ارائه دهنده خدمات درمان سکته مغزی است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: