کد خبر: ۱۲۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 08
پانزدهم شهریورماه امسال بود که دراولین همایش ملی «ایران جوان» ضمن تجلیل از سالارعقیلی و اجرای چندین قطعه توسط او و گروهش، در پایان مراسم محمدرضا ثابتی، دبیر این همایش ملی به شرکت‌های بیمه پیشنهاد بیمه‌کردن حنجره سالار عقیلی را داد تا در آینده شاهد رواج‌یافتن این موضوع، مخصوص سایرمفاخر هنری کشور نیز باشیم.
شفا آنلاین:پس از ارائه این پیشنهاد جدید در ایران، بعدازظهر روز شنبه پانزدهم آبان ماه در مراسمی حنجره سالار عقیلی، خواننده موسیقی ایرانی از سوی بیمه ایران، بیمه شد.

    به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید    این مراسم هم‌زمان با هشتادویکمین سالروز تاسیس بیمه ایران برای نخستین بار درصنعت بیمه اتفاق افتاد ودرآن حنجره سالار عقیلی از سوی شرکت سهامی بیمه ایران تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت.

       سالار عقیلی که برای دریافت بیمه‌نامه‌اش به این مراسم آمده بود، درسخنانی گفت: «بابت این لطف و محبت نهایت تشکروقدردانی رادارم. امیدوارم این حرکت آغازی باشد تا دیگر هنرمندان نیزازچنین امکاناتی استفاده کنند و تنها به من محدود نشود. هرکدام از هنرمندان شریف این مرزوبوم لیاقت این را دارند که چنین حرکت‌هایی برایشان انجام شود.»

       این هنرمند که ماه دیگر وارد چهل‌سالگی می‌شود حنجره‌اش به مدت یک سال از تاریخ پانزده آبان 95 تا پانزده آبان 96 بیمه شد و در پوشش بیمه‌ای او قیدشده است که؛« تامین غرامت مورد تعهد از سوی بیمه‌گر به جهت بیماری و یا امراض مرتبط با حنجره و یا حادثه‌ای که منجر به از‌بین‌رفتن دائم صدای جناب آقای میرسالارمسلمی عقیلی، به‌گونه‌ای که ایشان قادر به ادامه فعالیت هنری خود در حوزه خوانندگی حرفه‌ای نباشند.»

       درحالی‌که سالارعقیلی نخستین هنرمندی است که در ایران یکی از اعضای بدنش بیمه می‌شود اما در کشورهای مختلف جهان هنرمندان و ورزشکاران که به‌واسطه اعضای بدنشان فعالیت حرفه‌ای انجام می‌دهند، سال‌هاست که از سوی شرکت‌های بیمه، عضوهای بدنشان بیمه می‌شود. افراد سرشناسی چون؛ دیوید بکام فوتبالیست، پاهایش را ۷۰میلیون دلار بیمه کرد، کریسنینا رونالدو فوتبالیست، پاهایش را به مبلغ ۱۴۴ میلیون دلار بیمه کرد و بروس اسپرینگستین، خواننده آمریکایی، صدایش را با هزینه 7/5 میلیون دلار بیمه کرده است. این موارد فقط نمونه‌های کوچک افراد سرشناس بین‌المللی هستند که اعضای بدنشان توسط شرکت‌های بیمه، بیمه‌شده است. با سالار عقیلی این خواننده سرشناس به گفت‌وگو پرداختیم تا از نحوه بیمه و شرایط آن بیشتر مطلع شویم.

شما اولین هنرمندی هستید که یکی از اعضای بدنتان به شکل اختصاصی بیمه می‌شود. چطور این اتفاق افتاد؟

       بله. شرکت بیمه ایران برای اولین‌بار است که این کار را در ایران برای یک هنرمند انجام می‌دهد. این کار کاملا به خواست خود مسئولان این شرکت بود. البته در تمام دنیا همان‌طور که می‌دانید معمول است که حنجره خواننده‌ها بیمه شود اما متاسفانه در ایران تا امروز به این موضوع به این شکل پرداخت‌نشده بود و بیمه‌های هنرمندان و ورزشکاران محدود به بیمه‌های درمانی و بازنشستگی بود. اما با یک برخورد تخصصی به مسئله موسیقی حنجره من بیمه شد و فصل جدیدی در بیمه‌ ایران تعریف شد.

شما برای دریافت این بیمه هزینه‌ای پرداخت کردید؟
       نه این کار به لطف دوستان به‌صورت رایگان برای من انجام شد تا اگر زمانی برای حنجره من مشکلی پیش آمد و نتوانستم فعالیت حرفه‌ای انجام دهم، دچار مشکل مادی نشوم.

 فقط به مدت یک سال حنجره شما بیمه‌شده است. آیا این بیمه ادامه پیدا می‌کند؟
       هنوز مشخص نیست. قرار است سال آینده تا سقف یک میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

مطلع هستید که بیمه اعضای بدن افراد سرشناس از این به بعد برای همه هنرمندان و ورزشکاران اتفاق می‌افتد یا فقط محدود به یک مورد شده است؟
       امیدوارم که این اتفاق برای سایر هنرمندان و ورزشکاران نیز بیفتد. زیرا هنرمندان بسیار سخت‌کوش و زحمت‌کش هستند و سرمایه‌ای جز هنر خود ندارند در صورت آسیب و صدمه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند، چون سرمایه ما هنر ما است. اگرخدای‌ناکرده برای دست یک نوازنده یا حنجره یک خواننده، پای یک فوتبالیست و دست خطاط و نقاش اتفاقی بیفتد این افراد دیگر نمی‌توانند فعالیت‌های خود را مانند گذشته ادامه دهند و دستشان به هیچ جا بند نیست. ایجاد بیمه اعضای بدن کار ارزشمند و ارزنده‌ای که باب جدیدی را باز کرد.

برای ادامه فعالیت دلگرم‌تر شدید؟
       بله. قرار است این شرکت بیمه فراخوانی بدهد و خود هنرمندان باید پیگیر باشند. زیرا سرمایه ما هنر است اگر از دست برود دیگر چیزی نداریم. بدترین چیز برای یک هنرمند در دنیا این است که هنرش زودتر از خودش بمیرد. با این بیمه دلگرمی و اطمینان خاطر پیدا می‌کنیم.

شما بیمه دیگری هم دارید؟
       بله. من و همسرم سال‌هاست که بیمه تامین اجتماعی داریم اما شرایط این بیمه به شکل تخصصی است و برای هنرمندانی که کار حرفه‌ای انجام می‌دهند بسیار ضروری و مهم است. مطلع نیستم که برای هنرمندان دیگری هم این اتفاق می‌افتد یا نه اما امیدوارم که این اتفاق برای همه هنرمندان بیفتد.

برای صدور این بیمه مراحل خاصی نظیر آزمایش و چکاپ انجام دادید؟
       با توجه به شناختی که از من داشتند و بیست‌وهشت آلبومی که در این بیست سال از من در بازار منتشر شد و اینکه تنها در زمینه موسیقی فعالیت دارم و ارتزاق می‌کنم بدون انجام روند خاص اداری بیمه شدم.

برچسب ها: حنجره ، سالار عقیلی ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: