کد خبر: ۱۲۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 20
رئیس انجمن آرترواسکلروز ایران درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین:رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: روش درمان ازطریق سلول های بنیادی در کل دنیا بیشتر یک روش مطالعاتی و تحقیقاتی است و جایگزین روش های استاندارد دیگرازجمله: آنژیوپلاستی،جراحی قلب باز ،استفاده از داروهای پیشرفته وفوق پیشرفته و... نمی شود.
دکترمسعود قاسمی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام این خبر درباره پیشرفت کشور در زمینه درمان بیماری های قلب و عروق با سلول های بنیادی گفت: در ایران هم مثل سایر کشور های دنیا از این روش استفاده می شود و نسبت به سایر کشورهای دنیا جایگاه مطلوبی داریم. اما باید بدانیم این روش در کل دنیا بیشتر یک روش مطالعاتی و تحقیقاتی است و جایگزین روش های استاندارد دیگرازجمله: آنژیوپلاستی،جراحی قلب باز ،استفاده از داروهای پیشرفته وفوق پیشرته و... نمی شود.


 وی افزود :از این روش برای ترمیم بافت عضله قلب استفاده می شود وفقط در تعدادی از بیماران با شرایط خاص جواب می دهد.روش مذکورالبته نیاز به یک تیم تشخیصی و درمانی دارد .حال آنکه ابتدا باید به  از بین رفتن سلول های عضله ی قلب، به کمک تجهیزات تشخیصی مانند:MRI و تست هسته ای و... اطمینان حاصل کرد وسپس باید مراحل مطالعاتی و تحقیقاتی بر روی سلول های بیمار کاندید شده انجام شود، وبعد نمونه گیری و مراحل تزریق سلول های بنیادی انجام می شود و سلول های بنیادی به واسطه ی رگ ها به قلب می رسد.

  متخصص قلب و عروق تصریح کرد: در مراحل بعد ودر طی تحقیقات و بررسی ها ،نتایج را مشاهده می کنیم که ببینیم ترمیم عضلات ضعیف ،متوسط و یا ایده آل است و چند درصد از عضلات تخریب شده بازسازی شده است.
وی گفت: در کل دنیا، روش استفاده از سلول های بنیادی محدود است و روش و نتایج آن هنوز به قدرت واستحکام کافی نرسیده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد:در مورد تولید قلب به وسیله ی سلول های بنیادی تحقیقاتی صورت گرفته ولی تا رسیدن به چنین دستاوردی فاصله ی زیادی داریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: