کد خبر: ۱۲۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 05
کمیسیون تلفیق مواد 19 و 20 برنامه ششم مربوط به سیاست های سلامت را مراعا گذاشت تا بعد از بررسی کارشناسی و بیشتر در کارگروه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون مجددا در انتهای رسیدگی به مواد برنامه ششم آن را بررسی کنند آن هم به دلیل حساسیت زیاد این مواد که از جمله آن تجمیع بیمه ها است.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد که بررسی مواد مربوط به سیاست های سلامت از جمله تجمیع بیمه ها در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدنعیم امینی فرد اظهار کرد:  علی رغم نظر مثبت کمیسیون بهداشت و درمان بر لزوم تجمیع بیمه ها کمیسیون تلفیق در زمان بررسی مواد مربوطه به این نتیجه رسید که این موضوع بعد از بررسی در کارگروهی تخصصی در انتهای بررسی برنامه ششم در صحن کمیسیون مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی گفت:‌کمیسیون تلفیق مواد 19 و 20 برنامه ششم مربوط به سیاست های سلامت را مراعا گذاشت تا بعد از بررسی کارشناسی و بیشتر در کارگروه اجتماعی و فرهنگی کمیسیون مجددا در انتهای رسیدگی به مواد برنامه ششم آن را بررسی کنند  آن هم به دلیل حساسیت زیاد این مواد که از جمله آن تجمیع بیمه ها است.

وی در توضیح نظر کمیسیون بهداشت و درمان درباره تجمیع بیمه ها گفت: کمیسیون بهداشت و درمان طبق تکلیف برنامه پنجم در برنامه ششم نیز تاکید بر تجمیع بیمه ها دارد. البته با این استثنا که صندوق بیمه نیروهای مسلح و بخشی از صندوق تامین اجتماعی مستثنی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: منظور از مستثنی شدن صندوق تامین اجتماعی آن است که صندوق تامین اجتماعی درمان مستقیم بر روی مراکز درمانی را داشته باشد و خرید سلامت از طریق تجمیع بیمه ای در بیمه سلامت ایرانیان انجام شود.

امینی فرد افزود: تامین اجتماعی بزرگترین خریدار سلامت است که از طریق درمان مستقیم و غیر مستقیم امورات را انجام می دهند. درمان غیر مستقیم از طریق خرید خدمات از بیمه های دیگر است که کمیسیون بهداشت مصوب کرد از سال سوم برنامه ششم این اتفاق از طریق بیمه سلامت ایرانیان انجام شود البته وزارت رفاه زیاد با این موضوع موافق نیست چون می خواهد تامین اجتماعی براساس قانون فعلی اش اداره شود و وزارت بهداشت نظر دیگری دارد.

وی در پایان با بیان اینکه بیمه ها ناکارآمدی دارند گفت: با گذشت 12 سال از قانون شکل گیری بیمه سلامت ایرانیان هنوز اتفاق موثری رخ نداده و شاهد تحولی در سیستم بیمه ها و هزینه ها نیستیم که این خود نشان دهنده لزوم تجمیع بیمه ها است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: