کد خبر: ۱۲۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 05
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم گفت: طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان در کلانشهرهای کشور ابتدا در حاشیه شهر و سپس در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر اجرا می شود.
شفاآنلاین>سلامت>طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان به طور همزمان در پنج کلانشهر کشور روز شنبه طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاین،این طرح همزمان با مشهد در کلانشهرهای اهواز، تبریز، کرج و قم نیز در قالب ویدئو کنفرانس با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی به اجرا گذاشته شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم  گفت: طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان در کلانشهرهای کشور ابتدا در حاشیه شهر و سپس در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر اجرا می شود.
دکتر حمیدرضا بهرامی افزود: امروز شاهد ارائه خدمات بهداشتی و مراقبت های فعال در تمام مناطق کلانشهر مشهد با جمعیت حدود دو میلیون نفر هستیم.
وی اظهار کرد: خدمات بهداشتی رایگان به طور همزمان در پنج مرکز بهداشت مستقر در شهر مشهد با حضور وزیر بهداشت ارائه می شود.
وی گفت: در اجرای این طرح در هر مرکز بهداشت بسته به جمعیت آن دو تا سه پایگاه مراقبت سلامت جدید راه اندازی شده است و در مجموع حدود یک هزار نفر شامل پزشک، دندانپزشک، کارشناس بهداشت محیط حرفه ای و کارشناس بهداشت روان در اجرای این طرح مشارکت دارند.
بهرامی افزود: هر کارشناس مراقبت بهداشت حدود دو هزار و 500 نفر را زیر پوشش دارد.
وی ارائه مراقبت های فعال بهداشتی و اجرای بسته ادغام پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر نظیر بیش فشاری خون، دیابت، بیماریهای تغذیه ای و بیماریهای روحی روانی را از مزایای این طرح عنوان کرد.
در این مراسم علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی به همراه دکتر مصطفی مهرابی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر مسئولان استانی و کشوری نیز حضور دارند.
وزیر بهداشت قرار است در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه کشور در تالار ابن سینای مشهد نیز حضور یابد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: