کد خبر: ۱۲۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 02
اگر کسی در اندام خیالی خود احساس درد داشته باشد، آن احساس دردناک، به صورت سوزش و یا نوعی حساسیت فوق العاده از درد بروز کرده و مسکن های معمولی در تسکین آن بی اثر هستند.
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان موفق به کشف یک درمان جدید برای افرادی شدند که بر اثر یک حادثه یکی از اندام خود را از دست داده و دچار درد در اندام خیالیphantom limb pain هستند.

به گزارش شفا آنلاین، در این پژوهش محققان با استفاده از فناوری واسط مغز و ماشین اقدام به درمان بیمارانی کردند که احساس درد در اندام خیالی دارند.

این فناوری فعالیت مغزی فرد را ضبط کرده و آن را به حرکت در یک پروتز رباتیک تبدیل می‌کند.

دکتر بن سیمور، عصب شناس در دانشگاه کمبریج  انگلستان و یکی از نویسندگان این پژوهش اظهار کرد:اگر کسی در اندام خیالی خود احساس درد داشته باشد، آن احساس دردناک، به صورت سوزش و یا نوعی حساسیت فوق العاده از درد بروز کرده و مسکن های معمولی در تسکین آن بی اثر هستند.

دکتر تاکوفومی یاناگیساوا، استادیار جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه اوزاکا در ژاپن و نویسنده ارشد این پژوهش گفت: به طور معمول، مغز فرد برای به حرکت در آوردن اندام‌ها  نیروی جنبش تولید می‌کند.

سپس فرد اقدام به حرکت دادن قسمت مورد نظر خود می‌کند، مغز نیز اطلاعات حسی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببیند این حرکت انجام شده همان حرکتی باشد که شخص تمایل به انجام آن داشته است.در ضمن فرد با دیدن اندام و همچنین دریافت اطلاعات حسی از اندام از طریق حس و یا لمس کردن ان می‌توان به موقعیت اندام پی برد.


یاناگیساوا گفت: زمانی که یک فرد با درد اندام خیالی سعی در به حرکت در آوردن اندام خود می‌کند، مغز به تولید همان نیرو و جنبش مشابه می‌کند تا آن عضو را به حرکت در آورد.، اما هرگز تاییدیه ای از اطلاعات حسی برای درست و موفقیت آمیز بودن حرکت دریافت نمی‌کند.

وی افزود: به باور دانشمندان این اختلاف بین قصد حرکت و نتایج واقعی منبع درد اندام خیالی است.

برچسب ها: احساس درد ، فناوری ، مغز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: