کد خبر: ۱۲۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 02
دکترایرج فاضل درگفتگوی اختصاصی شفاآنلاین:
شفاآنلاین:رئیس جامعه جراحان ایران با بیان این که انتخابات الکترونیک نظام پزشکی، هم قابل اعتماد تر است و هم تعداد بیشتری ازاعضای جامعه پزشکی در آن شرکت خواهند کرد و تحولی است که در هر صورت باید انجام شود.

دکترایرج فاضل درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:من با الکترونیکی شدن انتخابات سازمان نظام پزشکی کاملاً موافقم و این تحولی است که در هر صورت باید انجام گیرد .زیرا با شرایطی که ما در انتخابات ها در زمینه ی پزشکی داشته ایم این شکل از انتخابات هم می تواند مورد اعتماد تر باشد و هم تعداد بیشتری در انتخابات می توانند شرکت کنند.

وی تصریح کرد: طبیعی است که برای افزایش مشارکت در انتخابات اطلاع رسانی خیلی مهم است و مرتباً باید از حالا تا زمانی که انتخابات صورت می گیرد اطلاع رسانی کرد و هر چه به زمان انتخابات هم نزدیک تر می شویم این اطلاع رسانی قوی تر و پر رنگ تر شود.

دکتر فاضل بیان کرد: کاندیداها نیز باید برنامه ی شفاف و روشنی داشته باشند و برنامه هایشان رااز طریق فضای مجازی به اطلاع همه برسانند وهر کسی بداند به چه دلیلی به کاندیدای مورد نظر خود رأی می دهد و.ضمن اینکه یکی از محاسن انتخابات الکترونیک نیزهمین است که فرصت کافی وجود دارد که کاندیداها بارزومه وسوابق شان معرفی شوند و جامعه پزشکی نیز با اطلاعات کامل به آنها رأی دهند.

وزیر سابق بهداشت و درمان تأکید کرد: به نظر م این شیوه ی انتخابات از هر نظر مؤثر تر است و نمونه ی آن را هم در انتخابات انجمن جراحان پلاستیک داشته ایم که انجام شد و همه راضی بودند.

وی خاطر نشان کرد:به نظرم مشارکت ضعیف در دوره های قبلی نظام پزشکی به این دلیل است که اعضای جامعه پزشکی معمولا در انجام وظایف عمومی مان یک مقدار سهل انگار هستیم.

رئیس جامعه ی جراحان کشور گفت:ما هر چهارسال یک بار انتخابات نظام پزشکی داریم ونظام پزشکی هم با سرنوشت پزشکان ومردم در ارتباط است. ولی می بینید که متأسفانه شرکت پایین است و شاید ازدلایل آن بی اعتمادی، سهل انگاری وعدم توجه به وظایف عمومی و اجتماعی باشد.

وی در پایان گفت: من امیدوارم که یک انتخابات سالم و با مشارکت بالا داشته باشیم و هر چه تعداد رأی بیشتر باشد مسلماً یک نظام پزشکی قوی تر تشکیل می شود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
1
درود بر دکتر فاضل که همیشه بهترین راهنمایی ها را در مناسب تریت زمان ها داشته اند.
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
1
سرور دکتر ایرج فاضل بدرستی گفته اند":به نظرم مشارکت ضعیف در دوره های قبلی نظام پزشکی به این دلیل است که اعضای جامعه پزشکی معمولا در انجام وظایف عمومی مان یک مقدار سهل انگار هستیم.".ریشه شرکت ننمودن پزشکان در انتخابات نظام پزشکی و سهل انگاری پزشکان در شرکت در انتخابات ،روند نادرست گزینش پزشکان برای نامزدی در انتخابات میباشد.باید روشن شدن شایستگی نامزد ها را برای انتخاب شدن تنها به خود سازمان نظام پزشکی سپرد که همه پزشکان را بخوبی میشناسد . امیدوارم کمیسیون بهداری مجلس قانونی بگذراند که دیگر نهادها نتوتنند در گزینش پیش ازانتخابات سازمان نظام پزشکی دست داشته باشند. اگر پزشکان ما خودشان نتوانند نماینده شایسته ای را برگزینند و نهاد های دیگر برای آنها نخست گزینش نمایند کسانی که انتخاب میشوند نخواهند توانست کاری بکنند.و پزشکان کمتر برای رای دادن خواهند آمد. روشن شده که بدرستی گزینش ها در همه زمینه ها تاکنون زیانبار بوده اند.باید پذیرفت که تاکنون روند کار بر پایه گزیدن نامزد ها بود نه گزینش آنان.
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
2
"انتخابات غیر الکترونیک" = بالا بردن هزینه برای رای دادن
بالا بردن هزینه = عدم استقبال پزشکان
عدم استقبال = کاهش اعتبار نظام پزشکی
کاهش اعتبار = دست اندازی دیگر سازمان ها

به نظر عاقلانه می رسد که " افسار اسب را، خود در دست بگیریم تا اینکه با تازیانه دیگران بتازد ".

دکتر برومند عزیز، همچون همیشه استوار و محکم و البته تیزبین.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: