کد خبر: ۱۲۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکیدکرد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: حوزه سلامت و بهداشت حوزه ای است که باید همه دستگاه‌ ها و مجموعه ‌ها برای ارتقاء آن تلاش کنند، به ویژه شهرداری ‌ها که باید در این عرصه الگو باشند نه اینکه تمامی خدمات را نادیده گرفته و واقعیت ‌های موجود را نیز کذب بخوانند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر قم، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را مصداق عملی مدیریت جهادی در عرصه خدمت به مردم دانست و سخنان اخیر دکتر هاشمی را براساس واقعیت ذکر کرد.

به گزارش شفاآنلاین،ابوالفضل ایرانی خواه روز دوشنبه در گفت وگویی افزود: نهادهای نظارتی و مسئولان استانی قم باید در این عرصه وارد شده تا علاوه بر اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم، واقعیت ها را برای افکار عمومی بیان کنند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در حاشیه دیدار با اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کشور در تهران گفته بود: درهمه دنیا شهرداریها برای ساخت بیمارستان کمک می کنند اما شهردار قم برای ساخت بیمارستان در جمکران 100 میلیارد تومان طلب می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز شامگاه یکشنبه در جلسه این شورا درواکنش به این سخنان گفت: وزیر بهداشت در گفت و گویی، شهرداری قم را متهم به مطالبه یک هزار میلیارد ریال عوارض در قبال اعطای مجوز ساخت بیمارستانی در مسجد مقدس جمکران نموده در حالی که این موضوع صحت ندارد و ما آن را به شدت تکذیب می کنیم.
ولی الله بیاتی ادامه داده است: من فکر می کنم جناب وزیر نسبت به مجموعه خودش در استان اشرافیت ندارد، چراکه شهرداری زمین های زیادی برای احداث پایگاه های بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است و در جاهایی که نیاز به اخذ پروانه بود شهرداری اجازه داد احداث بنا را شروع کنند.
وی خواستار تکذیبیه دفتر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درادامه اظهار داشت: باید مشخص شود که چرا رئیس محترم شورای اسلامی شهر قم سخنان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به عنوان مصداق عملی مدیریت جهادی در عرصه خدمت رسانی به امت شریف ایرانی اسلامی است و خدمات درخشان وی در قالب طرح تحول نظام سلامت موجب آرامش خاطر مردم دردمند و رضایت آن ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است را کذب محض می داند.
وی در ارتباط با اظهارات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد درخواست وجه از سوی شهرداری قم بابت عوارض ساخت طرح ‌های درمانی، گفت: عوارضی که برای یک طرح بزرگ بیمارستانی در نظر گرفته شده است، مبلغی بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال بود که پس از 6 ماه پیگیری و رایزنی صورت گرفته این مبلغ به 900 میلیارد ریال کاهش یافت و تمامی مستندات مربوطه نیز موجود است.
ایرانی خواه افزود: با توجه به خدمات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت انتظار می‌رود مسئولان شهری به ویژه رئیس شورای اسلامی شهر قم که به عنوان مسئول مسائل شهری است اطلاعات به روزتری نسبت مجموعه شهرداری داشته و در راستای تعامل و خدمات رسانی به مردم گام برداشته شود.
وی بیان کرد:‌ حوزه سلامت و بهداشت حوزه ای است که باید همه دستگاه‌ ها و مجموعه ‌ها برای ارتقاء آن تلاش کنند، به ویژه شهرداری ‌ها که باید در این عرصه الگو باشند نه اینکه تمامی خدمات را نادیده گرفته و واقعیت ‌های موجود را نیز کذب بخوانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: