کد خبر: ۱۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک اعلام کرد:
نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک گفت: سابقه حضور و همکاری اقتصادی ایران و بلژیک به 200 سال قبل بر می‌گردد و هم اکنون من را یک هیئت 24 نفره همراهی می‌کند که در 190 حوزه اقتصادی مختلف فعالیت می‌کنند و توانمندی زیادی در حوزه های اقتصادی دارند.
شفاآنلاین>سلامت>نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک گفت: پزشکان متخصص ایرانی زیادی در بلژیک فعالیت می‌کنند و جذب توریست درمانی در ایران نشانه سطح بالای خدمات سلامت در این کشور است.

به گزارش شفاآنلاین،گرت بورژوا، نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک پس از جلسه دیدار با سید حسن هاشمی، در وزارت بهداشت،در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایران، خدمات سلامت در ایران ستود و گفت: خدمات سلامت در ایران از سطح بسیار بالایی برخوردار است.
وی گفت: من در کشور بلژیک پزشکان متخصص ایرانی زیادی را می‌شناسم که تخصص و توانایی بسیار بالایی دارند و می‌دانم که در ایران نیز توریست درمانی جذب می‌شود و بیماران زیادی از کشورهای دیگر برای درمان به ایران می‌آیند و این نشانه این است که در ایران خدمات سلامت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
بورژوا اضافه کرد: در عین حال می‌دانم که ایران از نظر ساخت و ساز بیمارستان نیازمند سرمایه گذاری بسیار زیادی است و وزارت بهداشت به دنبال ساخت 100 هزار تخت بیمارستانی است. این مسئله زمینه همکاری و سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر را هم فراهم می‌کند و امیدواریم که کشور بلژیک نیز بتواند در این سرمایه گذاری سهم مناسبی داشته باشد.
وی گفت: امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت و بخش خصوصی ایران، همکاری‌های موفقی را در حوزه سلامت تعریف و اجرا کنیم و در آینده نیز این همکاری‌ها به حوزه های آموزش، خدمات دانشگاهی و تحقیقاتی نیز گسترش یابد.
نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک اضافه کرد: سابقه حضور و همکاری اقتصادی ایران و بلژیک به 200 سال قبل بر می‌گردد و هم اکنون من را یک هیئت 24 نفره همراهی می‌کند که در 190 حوزه اقتصادی مختلف فعالیت می‌کنند و توانمندی زیادی در حوزه های اقتصادی دارند.
بورژوا افزود: برخی از این افراد نمایندگان شرکتهایی هستند که در زمینه ساخت و تجهیزات دفع زباله های بیمارستانی، بهداشت، ساخت بیمارستان، ساخت دستگاههای تشخیصی و خدمات الکترونیک سلامت، توانمندی بسیار بالایی دارند و کیفیت خدمات آنها بسیار بالاست.
وی گفت: امیدوارم هر دو کشور از فرصت های سرمایه گذاری مشترک استفاده کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: