کد خبر: ۱۲۹۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
شفاآنلاین:مشاورعالی مقام معظم رهبری گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین سلامت و محصولات نوین کمپانی های جهانی در کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی است و نظام سلامت کشور را به سمت پیشرفت هدایت می کند.
به گزارش خبرنگارشفاآنلاین،دکتر علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در مراسم بازدید، گرت بورژوا نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک از بیمارستان عرفان تهران در جمع خبرنگاران افزود: کشور ایران در سالهای پس از انقلاب پیشرفتهای بزرگی در حوزه سلامت داشته است و بسیاری از شاخص های سلامت در ایران بهبود یافته است اما باید برای توسعه بیشتر این مسیر از فناوری های و تکنولوژی های نوین روز دنیا و دستگاههای پیشرفته تشخیصی و درمانی استفاده کنیم.


وی ادامه داد: کشورهای صنعتی پیشرفتهای بسیاری در تولید دستگاه های جدید تشخیصی و درمانی داشته اند و مایل هستند که این فناوری ها را در ایران نیز فعال کنند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: پیشرفتهای ایران در حوزه سلامت افتخار آمیز است، روزگاری قبل از انقلاب پزشکان هندی و بنگلادشی در ایران فعالیت می کردند اما امروز سخت ترین اعمال پیوند عضو در ایران توسط پزشکان ایرانی انجام می شود.
وی گفت: به عنوان نمونه در بیمارستان مسیح دانشوری تاکنون 200 عمل پیوند قلب و 100 عمل پیوند ریه انجام شده است و همه می دانیم پیوند عضو قله کار پزشکی است.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری افزود: علاوه بر آن ایران در زمینه تکنولوژی هایی مثل بیوتکنولوژی مولکویی، سلول درمانی و تحقیقات در حوزه های جدید پزشکی بسیار پیشرفت کره است.
وی گفت: برای توسعه بیشتر در نظام سلامت باید با دنیا تبادل تجربه داشته باشیم، کمپانی های خارجی تولید کننده تجهیزات پزشکی به خصوص بعد از برجام برای انتقال این تکنولوژی ها به ایران اظهار تمایل کرده اند و ما نیز برای اینکه نیازمندی های داخلی را جبران کنیم به حفظ منافع ملی و در جهت اقتصاد مقاومتی و خودکفایی هر چه بیشتر باید از این فرصت استفاده کنیم.
ولایتی افزود: سفر نخست وزیر بلژیک به ایران برای ارزیابی و بررسی توانمندی های ایران در حوزه های تکنولوژی از جمله تکنولوژی های سلامت است و به همین علت امروز-یکشنبه- از بیمارستان (خصوصی) عرفان در تهران بازدید کرد و در صحبت هایی که با وی داشتم متوجه شدیم که پیشرفتهای ایران در حوزه سلامت برای وی مهم بوده است.

گرت بورژوا،نخست وزیر دولت منطقه فلاندر بلژیک بعد از ظهر امروز-یکشنبه از بیمارستان عرفان تهران بازدید کرد، در این مراسم که گروهی از فعالان اقتصادی بلژیکی نیز وی را همراهی می کردند، برخی تکنولوژی های جدید و دستگاههای نوین تشخیصی شرکتهای بلژیکی معرفی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: