کد خبر: ۱۲۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 27
باور کنیم اگر بنا داریم در جهان اثرگذار باشیم، مسیر درست همین است. تنها از این راه می‌توان ایران و ایرانی را آن‌گونه که هست به جهان و جهانیان معرفی کرد.
وزیر بهداشت که در الجزایر به سر می برد، در یادداشت اینستاگرامی خود، از تلاش دانشمندان جوان داروساز کشور که به منظور درمان بیماران و خودکفایی کشور، به جای شعار و هیاهو کار می کنند، قدردانی کرد.

 به گزارش شفاآنلاین، متن یادداشت دکتر حسن هاشمی به این شرح است:

اکنون که این مطلب را می‌نویسم در کشور الجزایر به‌سر می‌برم، سفری برای گسترش ارتباطات کشور با جهان، به‌ویژه در حوزه‌ی سلامت. پیش از سفر و هم‌زمان با راه‌اندازی خط تولید دو محصول باارزش توسط محققان جوان کشور، مهمان مجموعه علمی ـ پژوهشی سیناژن بودم و آن‌چه دیدم، آن روز را تبدیل به یکی از روزهای خوب زندگی‌ام کرد.  

با دیدن آن دانشمندان جوان و پرشور، یک‌بار دیگر به یاد آوردم زمانی که ما هم سن و سال (یا حتی جوان‌تر از) ایشان بودیم، آرزوی‌مان تحول و دگرگونی در کشور بود که این خواست، منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد. آن روزها همه‌ آرمان و آرزوی من و هم سن وسال‌هایم، کارهایی بود که این دانشمندان عزیز، امروز انجام می‌دهند؛ تلاش برای توسعه‌ فناوری، تولید ثروت، کارآفرینی و تولید دانش که در جهان امروز رکن اصلی استقلال کشورهاست.

باور کنیم اگر بنا داریم در جهان اثرگذار باشیم، مسیر درست همین است. تنها از این راه می‌توان ایران و ایرانی را آن‌گونه که هست به جهان و جهانیان معرفی کرد. همان شیوه‌ای که این دانش پژوهان و عاشقان وطن در پیش گرفته‌اند؛ آنها علاوه بر کمک به بیماران صعب‎العلاج، توانسته‌اند در حوزه صادرات هم گام‌های بلندی بردارند و به جای شعار و هیاهو، کار کرده‌اند؛ آن هم کاری جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی.

ما هنوز در آغاز راهی طولانی هستیم اما یقین دارم این راه را با تجربه‌ی اساتید و همت دانشمندان جوان کشور به سرعت طی خواهیم کرد و به قله‌های افتخار دست خواهیم یافت؛ پس جوانان را باور کنیم.سلامت آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: