کد خبر: ۱۲۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
جراحی‌های بسته یکی از بهترین روش‌های درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی به خصوص دیسک کمر است که علاوه بر تاثیر بالا در روند درمانی، هزینه و خطرات کمی نیز دارند.
شفا آنلاین:خدمات جراحی بسته قابل ارائه شامل موارد زیر می‌شوند که در ادامه به توضیح اجمالی هر کدام از روش‌ها می‌پردازیم.

    به گزارش شفا آنلاین،   تزریق در ناحیه اپیدورال چیست؟ در این روش یک ماده‌ی بی‌حس کننده‌ موضعی و همچنین داروی استروئیدی (کنالوگ یا دپومدرول) درون فضای اپیدورال در ستون فقرات تزریق می‌شود. فضای اپیدورال، ناحیه‌ای درون ستون فقرات و بیرون از غشای مخاطی است که طناب نخاعی و شاخه‌های عصبی را احاطه کرده است. این غشای مخاطی غشای دورال یا سخت‌شامه نام دارد. شاخه‌های عصبی که از طناب نخاعی نشات می‌گیرند از طریق ناحیه‌ اپیدورال ادامه یافته و به پاها می‌رسند. ممکن است بر اثر التهاب یا آسیب دیسک یا برخورد ساختار‌های استخوانی ستون فقرات با شاخه‌های عصبی، این شاخه‌های عصبی دچار التهاب شوند و از آن جایی‌که این شاخه‌های عصبی به پاها می‌رسند، التهاب آن‌ها موجب درد در پاها می‌شود.

       هدف از تزریق استروئید در ناحیه‌ اپیدورال این است که با تزریق دارو در محل خروج شاخه‌های عصبی از داخل ستون فقرات، از التهاب (و تورم) آنها کاسته شود و بدین ترتیب درد بیمار تسکین پیدا کند. برای انجام این کار داروی ضدالتهاب در فضای اپیدورال تزریق می‌شود. تزریق اپیدورال نمی‌تواند بیماری یا مشکل زمینه‌ای را که باعث درد شده (مانند تنگی کانال نخاعی، بیرون‌زدگی یا پارگی دیسک، آرتروز ستون فقرات و غیره) برطرف کند، اما می‌تواند درد بیمار را تسکین دهد. این که بیمار برای رسیدن به نتایج بلندمدت‌تر نیاز به تکرار تزریق داشته باشد، امر غیرمعمولی نیست. در صورت نیاز به تکرار تزریق‌ها، این کار به صورت یک سری جلسات درمانی انجام می‌شود که فاصله بین این جلسات 3 الی 4 هفته است. اما درصورتی‌که پس از انجام تزریق اول، درد بیمار به طور چشمگیری بهبود یافت، نیازی به تکرار تزریق نیست، مگر این که درد بیمار بعد از مدتی دوباره عود کند.

       بعد از تزریق: بیماران بلافاصله بعد از جلسه درمانی احساس می‌کنند که درد آن‌ها کاملا برطرف شده که این حالت موقتی است و تا چند ساعت ادامه دارد. بعد از اینکه اثر داروی بی‌حس کننده از بین رفت، احتمالا درد بیمار دوباره باز می‌گردد. معمولا دو تا سه روز طول می‌کشد که داروی استروئیدی اثر کند، بنابراین کمی طول می‌کشد تا بیمار تسکین درد ناشی از تزریق استروئید را مشاهده کند. در موارد نادری ممکن است در ابتدا درد بیمار شدید‌تر شود و سپس رو به بهبودی برود. همچنین ممکن است تا چند روز بعد از تزریق، ناحیه‌ مورد نظر نسبت به لمس کردن حساس باشد. می‌توان با سه یا چهار بار استفاده از کیسه آب سرد در روز، به برطرف کردن این حالت کمک کرد.

       بیماران می‌توانند بعد از انجام تزریق، داروهای مسکن قبلی خود را مانند گذشته مصرف کنند. افرادی که مبتلا به دیابت هستند، ممکن است به خاطر تزریق استروئید، به صورت موقتی قند خونشان بالا برود.سپید
منبع: painacademy

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: