کد خبر: ۱۲۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
رئیس انجمن آرترواسکلروز ایران در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن آترواسکلروز گفت : بیماری های عفونی وروماتیسمی ارتباط بسیار نزدیکی با مشکلات قلبی دارد و میتواند به دریچه های قلب آسیب بزند.این بیماری که در سنین 11 تا 19 سالگی بیشتربروز می نماید ،روند کاهنده ای داشته است.
 دکتر مسعود قاسمی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: آمار بیماری های مادر زادی قلب، در ایران هم مثل همه جای دنیا حدود یک درصد ویا کمتر می باشد.این بیماری، مثل دیگر بیماری های ژنتیک و مادرزادی نیست که با ابتلای فرزند اول احتمال بروز درفرزندان دیگر هم  بالا برود .

متخصص قلب و عروق افزود: امروزه، برای تشخیص زود هنگام بیماری های قلبی و جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا با مشکلات قلبی حاد، راههای مناسب تشخیصی وجود دارد؛ یکی از این راهها، نمونه برداری و بررسی مایع آمیونتیک جنین است که توسط آن بسیاری از بیماری ها ژنتیک و مادر زادی از جمله: مشکلات و نارسایی های قلبی جنین، قابل تشخیص می باشد. روش دیگر،  تشخیص با استفاده ازدستگاه اکوکاردیوگرافی است که به وسیله امواج صوتی می باشد و هیچ گونه ضرری برای جنین ندارد . بعد از سه ماهگی جنین ، به واسطه ی این روش می توان مشکلات آناتومی قلب  جنین را تشخیص داد.

 دکتر قاسمی گفت: شایع ترین بیماری های قلبی در کودکان، همان بیماری های مادر زادی نارسایی قلب هستند، که  یا منشأ ژنتیک و یا عوامل بیرونی دارند.

 این متخصص قلب وقلب عنوان کرد: بیماری های عفونی وروماتیسمی ارتباط بسیار نزدیکی با مشکلات قلبی دارد و می تواند به دریچه های قلب آسیب بزند. این  بیماری که در سنین 11 تا 19 سالگی بیشتر مشاهده می شود ،روند کاهنده ای داشته ،به خصوص در دو دهه ی اخیر با نزول قابل توجهی در تعداد بیماران با عوارض قلبی  ناشی از تب روماتیسمی یا آنژین استروپتکوک مواجه بودیم که بسیار حائز اهمیت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: