کد خبر: ۱۲۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
اگرچه یکی از دلایل طراحی ساعت‌های هوشمند دسترسی آسان و سریع به امکانات گوشی است اما این گجت‌های پوشیدنی هنوز در ابتدای راه تکامل خود قرار دارند.
 شفا آنلاین: دانشگاه دارتموث به تازگی تحقیقاتی برای تولید دریافت‌کننده‌‌ فرامین حرکتی (در قالب ساخت یک مچ‌بند) برای ساعت‌های هوشمند انجام داده است که از طریق آن می‌توان دستورات لازم را از طریق حرکات مچ دست و انگشتان انتقال داد.

   به گزارش شفا آنلاین:    این مچ‌بند با جمع کردن انگشت شست و اشاره (به حالت نیشگون) فعال می‌شود. یک حسگر پیزوالکتریکی که وظیفه‌‌ آن تشخیص لرزش‌ است، دوازده حسگر مادون قرمز مجاور تعبیه شده روی مچ‌بند را آماده به کار می‌کند.

       پس از این فرآیند، حسگرهای حرکتی حرکات دست شما را به یک میکرو‌کامپیوتر منتقل کرده و اطلاعات دریافت شده به یک دستور یا فرمان خاص اختصاص داده می‌شود و سرانجام با جمع کردن دو انگشت شست و اشاره، این فرایند خاتمه پیدا می‌کند.

       محققان در آزمایش‌های انجام گرفته با چرخاندن مچ و حرکت انگشتان موفق به اجرای اپلیکیشن‌ها، جابه‌جا کردن ترک‌های موسیقی، ترسیم اشکال مختلف، بزرگ و کوچک کردن نقشه روی ساعت هوشمند شوند.

       این دستاورد در نشست انجمن‌های دستگاه‌های کامپیوتری در ۱۹ ماه اکتبر و در بخش رابط کاربری ارائه شده است.

       با ساخت موفقیت‌آمیز نسخه‌ اولیه از این دریافت‌کننده فرمان‌های حرکتی برای ساعت‌های هوشمند، می‌توان امیدوار بود سازندگان این ساعت‌ها از این ویژگی کاربردی در محصولات آتی خود استفاده کنند.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: