کد خبر: ۱۲۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 10
شفاآنلاین>اجتماعی>سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تماشای فیلم سینمایی «رستاخیر» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش نشست.
به گزارش شفاآنلاین : این اثر سینمایی شب گذشته(یکشنبه) در یک اکران ویژه با حضور وزیر بهداشت و تعدادی از خانواده های عوامل فیلم در سالن شماره 9 پردیس کوروش به نمایش در آمد.
پس از پایان نمایش «رستاخیز» وزیر بهداشت با حضور در سن، تربت و پرچم گنبد بارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به کارگردان این فیلم اهدا کرد.
فیلم سینمایی «رستاخیز» روایتی از وقایع عاشورای سال 61 هجری قمری و قیام امام حسین(ع) است.
«رستاخیز» در سی ودومین دوره جشنواره فیلم فجر در 11 بخش نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت در هشت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.
حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهنام تشکر، آرش آصفی و پوریا پورسرخ بازیگران اصلی فیلم رستاخیز هستند و به غیر از بازیگران ایرانی، بازیگرانی از عراق، کویت، لبنان، آمریکا و سوریه بازی کرده اند.
فیلم «رستاخیز» که در جشنواره بین المللی فیلم بغداد 2015 نیز جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از آن خود کرده است، هنوز در داخل کشور مجوز اکران ندارد.
رئیس سازمان سینمایی 12 مهر ماه در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل به توافق نرسیدن با تهیه کننده و کارگردان فیلم «رستاخیز» این فیلم به طور قطع در ماه محرم اکران نمی شود و برخلاف گفته ها، مشکل اصلی آن نمایش چهره حضرت عباس (ع) نیست.
حجت الله ایوبی مشکل اصلی این فیلم را تعلیق یکساله در نوبت اکران و مشکلات حقوقی قبل از نمایش دانسته بود.
مدیرعامل سازمان سینمایی تصریح کرده بود: با تماس های تلفنی که با مالکان خارجی و داخلی فیلم داشتم بعید می دانم که این فیلم حتی به اربعین یا حتی ماه های آینده برسد.
ادعایی که شب گذشته درویش کارگردان فیلم  با صراحت آن را رد کرد و نسبت دادن مسائل مالی را به سازندگان فیلم بی اساس خواند.
تهیه کننده فیلم تقی علیقلی زاده و سرمایه گذاران آن مؤسسه فرهنگ تماشا، شرکت دلتا مدیا و شرکت آکو افالز از کشورهای ایران، کویت وانگلستان هستند و قراربود رستاخیز به سه زبان و با سه نام متفاوت (به عربی:القربان) و (به انگلیسی: He Who Said No) در اکران جهانی خود به نمایش دربیاید.
فیلم رستاخیز در 24 تیر سال 1394 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران عمومی درآمد اما ساعاتی پس از آن درپی مخالفت علما و مراجع با محتوای آن و به تصویر کشیدن چهره برخی از اولیا، نمایش آن متوقف شد.
این فیلم در دوم دی سال 1392 در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت یازدهم اکران خصوصی شد و در 16 بهمن سال 1392 در کاخ جشنواره فجر همزمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد.
در 30 تیر سال 1394 عوامل فیلم «رستاخیز» با هدف رفع مشکل اکران نامه ای را به حسن روحانی رییس جمهوری ایران نوشتند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: