کد خبر: ۱۲۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست مرکز بهداشتی درمانی شهید بردستانی بردخون گفت: بدن انسان نیاز به آهن دارد و نیاز دانش آموزان که در سن رشد قرار دارند بیشتر است پس دانش آموزان باید کمبود آهن را جدی بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین، رویاسادات محمدی طباطبایی ظهر امروز در آیین اجرای طرح آهن یاری مدارس بردخون در مدرسه دخترانه عفت روستای شهنیاء اظهار داشت: بدن انسان نیاز به آهن دارد و نیاز دانش آموزان که در سن رشد قرار دارند بیشتراست پس دانش آموزان باید کمبود آهن را جدی بگیرند.

وی افزود: احساس خستگی و رنگ پریدگی ناشی از کمبود آهن است که این عوارض در دختران بیشتر است و ضرورت دارد با مکمل‌های غذایی و استفاده از قرص آهن جبران شود.

محمدی طباطبایی اضافه کرد: نقش اصلی ویتامین D حفظ تعادل سطح کلسیم و فسفر خون است و در بدن برای جذب کلسیم، که برای شکل دادن استخوان‌ها و حفظ استحکامشان مفید است، کمک می‌کند.

سرپرست مرکز بهداشتی درمانی شهید بردستانی بردخون ادامه داد: ویتامین دی، در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله ماهی‌ها، تخم‌مرغ، شیرهای فرآوری شده و روغن کبد ماهی یافت می‌شود و همچنین نور خورشید تولید روزانه ویتامین دی در بدن را افزایش می‌دهد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون هم گفت: رعایت اصول بهداشتی و توجه به سلامت جسم، روح و روان حق همه افراد است و دین اسلام در این زمینه سفارش‌های زیادی دارد.

حیدر مغدانی افزود: انسان برای ادامه حیات و تضمین سلامتی نیاز به مواد گوناگونی دارد که آهن از جمله آن‌ها است و فقر آهن اثرات نامطلوبی بر مغز و ذهن دارد.

وی اضافه کرد: هرساله طرح‌های مختلفی در مدارس اجرا می‌شود که طرح آهن یاری و ویتامینD  از این نمونه است و هدف این طرح داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط است که این چنین جامعه‌ای زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه است.

در ادامه دانش آموزان به‌صورت هماهنگ قرص آهن و ویتامین D را مصرف کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: