کد خبر: ۱۲۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 10
شفا آنلاین>اجتماعی>بر اساس یک مطالعه جدید، حدود سه‌چهارم از متخصصان پوست در آمریکا، در مجموع ۳۴ میلیون دلار را در سال ۲۰۱۴ از شرکت‌های دارویی دریافت کرده‌اند.
  به گزارش شفا آنلاین، محققان دریافتند در اکثر موارد، این پرداخت‌ها کمتر از ۵۰ دلار بود؛ اما تعدادی از پزشکان، مبالغی با ارزش حداقل ۹۳۶۲۲ دلار را دریافت کرده‌اند.

       اغلب متخصصان پوست در آمریکا (حدود ۷۳ درصد) به نحوی مبالغی را از صنعت گرفته بودند. دشوار است که بفهمیم این پرداخت‌ها به چه منظوری صورت گرفته؛ ولی مشاهده چگونگی جریان پول از صنعت به حرفه تخصص پوست، برای درک رابطه میان این دو گروه مهم است.

       این پژوهشگران پی بردند که در ۲۰۱۴، ۸۳۳۳ متخصص پوست، ۲۰۸۶۱۳ پرداختی متفاوت با مجموع ۳۴ میلیون دلار را دریافت کردند. این مبالغ می‌تواند به اشکال گوناگون از جمله هدیه، اعتبار پژوهشی، آموزش، مشاوره و غذا و نوشیدنی باشد. اگرچه این ۳۴ میلیون دلار، کمتر از یک درصد از حدود 5/6 میلیارد پرداختی به پزشکان در ۲۰۱۴ را تشکیل می‌دهد. یک‌چهارم از متخصصان پوست کمتر از صد دلار، ۶۳ درصد کمتر از پانصد دلار و ۷۸ درصد کمتر از هزار دلار گرفته بودند. ۱۰ درصد بالای پزشکان، حداقل ۳۹۴۰ دلار دریافت کرده بودند که نمایانگر ۹۰ درصد از مجموع پرداختی به این متخصصان است.

       به گفته یکی از محققان، شگفت‌انگیز است که در مجموع مقدار متوسطی از پول در جریان بود. یک درصد برتر متخصصان پوست، حداقل ۹۳۶۲۲ دلار گرفته بودند که شامل ۴۴ درصد مجموع است. حدود ۸۱ درصد از پاداش‌های داده شده به این پزشکان از طرف شرکت‌های داروسازی بوده است. نزدیک به یک‌سوم از پرداخت‌ها به عنوان هزینه سخنرانی، حدود ۲۲ درصد برای حق مشاوره و ۱۷ درصد به عنوان هزینه پژوهش انجام شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: