کد خبر: ۱۲۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 08
شفا آنلاین>اجتماعی>در حالی که سه ماه از مرگ پرسروصدای عباس کیارستمی سپری شده، پرونده بیماری این فیلمساز شهیر همچنان موضوع روز واکنش‌ها، مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای متفاوت است. در تازه‌ترین واکنش‌ها، بهمن فرمان‌آرا حکم پزشک او را مرخصی سه ماهه دانسته و پسر کیارستمی نیز دکتر احمد میر را به گفت‌وگو دعوت کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، بهمن فرمان‌آرا حکمی را که برای پزشک عباس کیارستمی صادر شده توهین بزرگتری به اهالی هنر و سینما دانست و در ذیل مطلبی با عنوان «دلمان گرفت» نوشت: کسی که جیب یک نفر را می‌زند یا از دیوار خانه کسی بالا می‌رود هم به سه ماه زندان محکوم می‌شود. حالا می‌بینیم کسی که جان یک انسان را با سهل‌انگاری و عدم تعهدش می‌گیرد و موجب از دست رفتن یکی از بزرگان سینما می‌شود نیز به سه‌ماه محرومیت از طبابت آن هم تنها در محل ارتکاب جرم محکوم شده و این حکم بیشتر شبیه یک شوخی است. درواقع انگار به او سه‌ماه مرخصی داده‌اند او حرف‌های جدیدی از علت فوت کیارستمی می‌زند. دل ما خیلی گرفته است و ای کاش با صدور حکمی عادلانه کمی از  بار این توهین‌ها کم می‌شد.
سومین ماه از بدرود ابدی عباس کیارستمی فیلمساز جهانی سینمای ایران می‌گذرد و شنیدن نام لواسان تنها مزار او را در ذهن تصویر می‌کند. مزاری که با تک‌درختی نشانه شده و ای کاش چون سبزه امید بر دمیدنش بود. پانزدهم مهرماه جمعی از سینماگران و علاقه‌مندان کیارستمی بر سر مزار این هنرمند جمع شدند تا هم ادای احترامی به او کرده باشند و هم اعتراض خود را به حکم صادره برای پزشک معالج او نشان دهند. نیروی انتظامی نیز پیش از شروع مراسم در محل حاضر شده بود.
این دعوت از سوی هیأت مدیره خانه سینما و برخی  هنرمندان انجام شده بود اما بیشتر دعوت‌کنندگان به مراسم نیامدند و تنها چهار نفر از اعضای هیأت مدیره حضور یافتند.
مینا اکبری بیانیه‌ای را با این مضمون خواند که برای نخستین‌بار در تاریخ درمان مدرن ایران، جمعیت انبوهی از مردم در انتظار نتیجه بررسی‌ها ماندند و این هنرِ زندگی عباس کیارستمی بود که با مرگ خود نیز اهمیت بیان حقایق و روشن شدن تاریکی‌ها را دو چندان کرد.
این بیانیه در حالی صادر شد که پس از صدور حکم کیارستمی، دکتر احمد میر پزشک معالج عباس کیارستمی در گفت وگویی مفصل با روزنامه سپید گفت: «امروز هم به قسم نامه و حفظ  اسرار پزشکی پایبندم. چنانچه خانواده مرحوم عباس کیارستمی چنین اجازه ای به من بدهند، من باکمال میل نوع بیماری و درجه بیماری و کل مسائلی را  که مربوط به بیماری ایشان است در اختیار همگان قرار می دهم ولی تا قبل از اینکه اجازه به من داده شود من متأسفم که امروز هم درباره نوع دقیق این بیماری اجازه ای ندارم با کسی صحبت کنم.»
در همین حال، شادمهر راستین، فیلمنامه‌نویس، گفت: خانه سینما واکنش قانونی و بموقع را انجام می‌دهد و تأثیرگذاری خودش را دارد ولی خبرسازی و شایعه‌پراکنی نمی‌کند. هروقت خانواده کیارستمی از وکیل خانه سینما تقاضای همکاری کند، خانه هم می‌تواند وارد عمل شود و واکنش‌های قانونی را نسبت به این اتفاقات انجام دهد. هیأت مدیره خانه سینما منتظر نتیجه نهایی پرونده کیارستمی است تا مواضع رسمی‌اش را رسماً از طریق سخنگو اعلام کند.
از سوی دیگر، احمد میر، پزشک عباس کیارستمی پس از اعلام حکمش از دادگاه حرف‌های تازه‌ای درباره علت فوت کیارستمی مطرح کرد و در واکنش به آن، بهمن کیارستمی او را به گفت‌وگو دعوت کرد و گفت: به وی اطمینان می‌دهد که این گفت‌وگو در حضور خبرنگار نشریه سپید (که گفته‌های میر را منتشر کرده) یا هر نشریه دیگری که وی به آن اطمینان دارد، انجام شود. ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: