کد خبر: ۱۲۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران گفت: با تشخیص زودرس سرطان، ۸۵ درصد کودکان سرطانی شانس بهبودی قطعی را دارند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن ابوالقاسمی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ نفر نیروی متخصص و وفوق تخصص در این رشته وجود دارد که تمام استانهای کشور را پوشش می دهند، افزود: نه تنها در زمینه درمان کودکان مبتلا به سرطان به خارج از کشور احتیاج نداریم، بلکه در بین استانهای کشور هم کمتر نیاز به انتقال از استانی به استان دیگر برای درمان سرطان است و  در خیلی از استانهای کوچک کشور نیز هم اکنون  متخصص سرطان کودک وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال بیش از ۱۰۰۰ کودک به کودکان سرطانی افزوده می شود،  درباره افزایش سرطان در کودکان اظهار داشت: سرطان رابطه مستقیم با افزایش سن دارد هر چه سن بالاتر برود احتمال ابتلای به سرطان نیز بیشتر است . سرطانها در کودکان بین یک تا دو درصد کل سرطانها در کشور را افزایش می دهد و یک روند ثابتی دارد و چون نظام ثبت سرطان در کشور منسجم نیست ،طبیعتاً برای اطفال هم چنین نظامی وجود ندارد بنابراین نمی توان گفت میزان سرطان در کودکان رو به افزایش است.
 
وی افزود : افزایش سرطان در بزرگسالان به خاطر عوامل محیطی  چون  آلودگی های آب ، هوا و خاک و تغییر سبک زندگی،چاقی، کم تحرکی، استعمال دخانیات و ...  روبه افزایش است اما یکی از دلایل اینکه سرطان در بزرگسالان در ایران رو به افزایش است این است که طول عمر در کشورمان رو به افزایش است  و امید به زندگی در ایران به بیش ۷۰ درصد رسیده است.  بالا رفتن طول عمر باعث می شود که میزان سرطان افزایش یابد .
 
رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران  با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی هم سرطان در بزرگسالان رو به افزایش است ،خاطر نشان کرد: این امر به این دلیل نیست که زمینه ساز های سرطان در کشورهای اروپائی بیشتر است بلکه دلیل آن این است که طول عمر جمعیت این کشورها بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه سرطان در کودکان بر خلاف سرطان در بزرگسالان که رابطه آشکاری با عوامل محیطی دارند ، اکثر رابطه ژنتیکی دارد و علت قابل پیشگیری ندارد گفت:  اگر ما توصیه ای برای پیشگیری سرطان در کودکان داریم برای این است که از کودکی شروع به عوامل پیشگیرانه شود تا در بزرگسالی مانع سرطان آنها شویم .
 
ابوالقاسمی با اشاره به اینکه عوامل محدودی در کودکان وجود دارد که بایستی آنها را رعایت کرد، تاکید نمود : آنچه در مورد سرطان کودکان بیش از هر چیز اهمیت دارد تشخیص زودرس آن است و عمده تمرکز ما بر تشخیص زودرس سرطان است چرا که سرطانهایی که در کودکان وجود دارد اگر در مرحله ابتدایی تشخیص داده شوند شانس بهبودی و معالجه قطعی خیلی زیادی را دارند .
 
 وی تصریح کرد : بیشن از ۸۵ درصد کودکان سرطانی شانس بهبودی کامل را دارند و بیماری آنها کاملا از بین برود اما می توان با تشخیص زود رس این ۸۵ درصد را به ۹۵ درصد و بالاتر برسانیم .
برچسب ها: سرطان ، چاقی ، کم تحرکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: