کد خبر: ۱۲۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>سلامت جنسی>قبل از بارداری1)حتما زمانی باردار شوید که HbA1C شما در حد طبیعی یا نزدیک به طبیعی باشد. میزان طبیعی این آزمایش به روش آزمایشگاهی بستگی دارد که به آن مراجعه می‌کنید.

به گزارش شفا آنلاین،2) از پزشک خود در مورد مصرف داروهای مختلف خود حین بارداری سئوال کنید.،
3) خانم‌های دیابتی نوع 2 که قندشان با داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون (قرص) کنترل می‌شود، لازم است مصرف قرص را زیر نظر پزشک کنار بگذارند و انسولین درمانی را آغاز کنند. از پزشک خود در مورد نیاز به داروهای دیگری چون اسیدفولیک، آهن و... نیز سئوال کنید.
4) حتما به چشم پزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز، درمان شوید. (لیزر درمانی)
5- انجام آزمایش تیروئید برای شما بسیار مهم است.

سه ماه اول بارداری
1) کنترل قند خون: باید قند خون ناشتا و قبل از هر وعده اصلی غذا بین 60 تا 90، یک ساعت بعد از غذا زیر 140 و دو ساعت بعد از غذا زیر 120 میلی‌گرم درصد باشد.
2) کنترل قند خون به دفعات: برای تنظیم نیاز به انسولین با توجه به غذای مصرفی، میزان قند خون و فعالیت جسمی باید دیابتی باردار روزانه 6 بار و شاید هم بیشتر قند خون خود را کنترل کند.
3) مراجعه به موقع به پزشک: حتما هر 4 هفته یک بار به پزشک دیابت خود و متخصص زنان مراجعه کنند، ضمنا لازم است در آغاز بارداری و سپس هر سه ماه یکبار ته چشم شما توسط چشم پزشک معاینه شود.

سه ماهه دوم بارداری
1) کنترل فشار خون: تقریبا از هفته 20، احتمال افزایش فشار خون وجود دارد. به همین دلیل لازم است در هر ویزیت توسط پزشک، فشار خون کنترل شود.
2) کنترل رشد جنین: در هفته 19 تا 22 متخصص زنان با سونوگرافی وضعیت جنین (سیر رشد اعضای بدن جنین) را بررسی می‌کند. سونوگرافی‌ها با نظر متخصص زنان انجام خواهد شد.

منبع: ids.org
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: