کد خبر: ۱۲۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 08
شفا آنلاین>سلامت>بیشتر انسان ها خوابهای جنسی می‌بینند. در واقع مطالعات نشان داده است که ۹۳ درصد مردها و ۸۶ درصد زنها اعتراف کرده اند که در زندگی اشان خواب های جنسی می‌بینند.

به گزارش شفا آنلاین،برای برخی افراد این رویاهای جنسی مرتب اتفاق می‌افتد و برای برخی معمول نیست و فقط گاهی این اتفاق می‌افتد. دلیل این موضوع چیست؟ به احتمال زیاد این قضیه به تفاوت در حالت خوابیدن انسان ها برمی گردد.

در مطالعات اخیر در مجله علمی Dreaming  محققان ۶۷۰ دانشجو  در هنگ کنگ |(۳۴ درصد مرد و ۶۳ درصد زن) را مورد بررسی قرار دادند . از شرکت کنندگان سوال شد که معمولا چه وقتهایی خوابهای جنسی می‌بینند و همچنین شدت و عمیق بودن آن خوابها در چه اندازه ای بوده است. علاوه بر آن از آنها سوال شد که معمولا چه طور و در چه حالتی به خواب می‌روند منظور از آن  به پشت و پهلو و یا روی شکم خوابیدن بوده است.

اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان، ۷۱ درصد آنها گزارش دادند که یک حالت خواب غالب دارند  برای ۷۲ درصد آنها حالت خواب غالب به پهلو بوده و ۲۳ درصد گزارش دادند که به پشت خوابیدند و ۵ درصد روی شکم می‌خوابیدند.

رویاهای جنسی به حالت خوابیدن به پهلو و پشت ارتباطی ندارد اما آنهابه طور قطع به خوابیدن به روی شکم مربوط است.

به طور خاص هر چه افراد بیشتر روی شکمشان بخوابند بیشتر خواب های جنسی می بینند همچنین خوابیدن روی شکم به دیدن خواب هایی مثل در حال خفه شدن و یا کابوس هایی از این قبیل مربوط است.

اما دلیل اصلی این اتفاق چیست؟

هرچند این داده ها و آزمایشات نمی تواند نتیجه قطعی درباره این موضوع گرفت اما پزشکان معتقدند که خوابیدن به روی شکم باعث می شود که فشار بیشتری روی ناحیه تناسلی وارد می‌کند و این فشار به رویاهای افراد منتقل می شود و به همین دلیل باعث می‌شود که افراد بیشتر از نظر جنسی تحریک شوند.

همچنین خوابیدن روی شکم باعث می‌شود که فشار بیشتری به قفسه سینه وارد کند و تنفس را برای افراد دشوارتر می‌کند. این احساس به رویاها و خوابهای افراد تاثیر می گذارد و بیشتر در این حالت خواب کابوس هایی مثل خفه شدن و یا غرق شدن می‌بینند.

هر چند تحقیقات خیلی بیشتری احتیاج است که در این مورد به قطعیت رسید اما متخصصین  در همین اندازه تقریبا مطمئن هستند که خیلی از خوابهای ما تحت تاثیر شیوه خوابیدن ما قرار دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
0
خوب بود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: