کد خبر: ۱۲۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 29
شفا آنلاین>سلامت>متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران کم تحرکی و استقبال ناکافی از ورزش را عاملی برای شیوع بیماری های قلبی دانست و گفت : بر اساس نتایج مطالعات انجام شده 69 درصد از مردان و طیف وسیعی از زنان در شهر تهران دچار کم تحرکی هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیر عباس مومنان چهارشنبه شب در پنجمین کنگره پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در شیراز اظهار داشت : میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی درایران 400 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است ، این آمار در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر و در کشورهای آفریقایی کمتر است .

متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در ادامه چاقی را عاملی برای بروز این بیماری ها دانست و گفت : 30 درصد از افراد جامعه ما دچار چاقی هستند ، پدیده چاقی به ویژه در بانوان رو به افزایش است ، دیابت ، چربی خون و مصرف دخانیات نیز از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی است .
وی بر لزوم ترویج مصرف کمتر چربی و گوشت قرمز و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات تاکید کرد و گفت : مصرف لبنیات در تهران و شهرهای بزرگ نصف معیارهای استاندارد است ، مصرف سبزی و میوه بشدت کاهش یافته و خانواده ها به سمت مصرف فست فودها گرایش پیدا کرده اند .
دکتر سیاوش بابا جعفری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص تغذیه نیز دراین کنگره علمی گفت : نمی توان یک برنامه غذایی برای همگان تجویز کرد و به صراحت به افراد گفت شکر و چربی نخور ، علوم جدید مصرف برخی اقلام از جمله تخم مرغ که پیشتر مضر تشیخص داده شده بود را اکنون مفید می داند ، توصیه های غلط بیش از عادات غلط غذایی به جامعه ضربه می زند .
بابا جعفری ادامه داد : متاسفانه برای اصلاح برنامه غذایی جامعه وقت و هزینه کافی صرف نشده است ، 95 درصد از بودجه تحقیقاتی کشور در حوزه غذا و دارو به امور دارویی اختصاص می یابد ، سیاستگذاران کشور ما در امور غذا و دارو بیش از آن که گرایش و تخصص غذایی داشته باشند تخصص دارویی دارند و به این سمت گرایش پیدا کرده اند .
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : فراوانی غذاهای بیرون بر ، فست فودها ، افزایش کربوهیدارتها ، مصرف بالای نوشیدنی های شیرین آفتی برای جامعه ما است .

برچسب ها: بیماری ، سلامت ، متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: