کد خبر: ۱۲۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 28
نماینده مجلس:
شفاآنلاین>اجتماعی>نماینده مجلس دهم در مجلس شورای اسلامی، پایین بودن سن بازنشستگی را موجب افزایش نرخ سرباری بر تامین اجتماعی دانست و گفت: سن بازنشستگی در کشور باید منطقی شود.
به گزارش شفاآنلاین : سیامک مره صدق روز چهارشنبه افزود: وقتی سن بازنشستگی کم باشد ، تامین اجتماعی باید برای کسانی که کار نمی کنند حقوق پرداخت کند و این موضوع باعث افزایش سرباری بر تامین اجتماعی شده است .
وی خاطرنشان کرد: تصویب قانون هایی درباره سن بازنشستگی درمجلس شورای اسلامی باعث افزایش سن بازنشستگی پیش از موعد درکشور ونیز افزایش فشار برتامین اجتماعی شده است.
وی درعین حال از کاهش فعالیت کارگاه تولیدی کشور و نیز پرداخت حق بیمه ها خبرداد وافزود: این موضوع طی چند سال اخیر سبب شده است تا درآمد تامین اجتماعی کاهش یابد و سرمایه گذاری های این سازمان ه سود مناسب نرسد؛ از طرفی نرخ سرباری تامین اجتماعی هم افزایش یابد و تعداد کسانی که بیمه بیکاری می گیرند بیشتر شود.
این نماینده مجلس دهم ادامه داد: همه این موارد سبب وارد آمدن فشار به منابع مالی تامین اجتماعی شده است.
مره صدق با اشاره به موضوع اشتغال جوانان هم اظهارکرد: این تفکر که با بازنشسته شدن زودهنگام افراد شاغل، پست های کاری خالی می شود تصوری اشتباه است؛ چرا که درعمل از موارد این اتفاق نمی افتد؛ یعنی خیلی از افرادی که بازنشسته شده اند با قرارداد جدید به پست قبلی خود بازمی گردند و پست قبلی خود را اشغال می کنند و حقوق می گیرند بدون آنکه کار جدیدی را ارائه بدهند.
مره صدق با بیان اینکه در همه جای دنیا، بازنشستگی توسط صندوق بیمه ها اداره می شود، افزود: بیمه ها طی فرایندی، بخشی از درآمد شاغلین را می گیرند و آن را سرمایه گذاری می کنند و بعد با سود حاصل از این سرمایه گذاری، حقوق بازنشسته ها را پرداخت می کنند؛ ما نیز باید بتوانیم این موضوع را اقتصادی کنیم.
وی اظهارکرد: به اعتقاد بنده این سرمایه گذاری باید علمی و منطقی شود و باید به طرف کارهای سودآور برویم تا سن بازنشستگی منطقی شود.
محمد اسلامیان ، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور ، پیش تر میانگین سن بازنشستگی در کشور را 5 / 51 سال عنوان کرد و گفت: در دنیا میانگین سن بازنشستگی برای خانم ها ، 60 و برای آقایان 65 سال است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: