کد خبر: ۱۲۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از صدا و سیما خواست تا قبل از تبلیغ اینگونه فرآورده ها با سازمان غذا و دارو هماهنگی کند و تبلیغات غیرواقعی آنها را نپذیرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر امیر حسین جمشیدی تصریح کرد: در برخی موارد تبلیغات رسانه ای اعلام می شود که با مصرف فرآورده ای خاص، بطورمثال 10درصد به موهای شما اضافه یا هر روز درصدی از وزنتان کم یا اضافه می شود و این درحالی است که چنین چیزی اصلا صحت ندارد.
وی تاکید کرد: هر یک از این تبلیغات انجام شده خارج از ضوابط از رسانه ها به ویژه صدا و سیما، موجب تعلیق مجوز صادر شده خواهد شد مگر اینکه منطبق بر آئین نامه ها و قوانین جاری سازمان غذا و دارو باشد و تداخلی با آن ایجاد نکند و تبلیغات مجوز دار هم نباید عوام فریبانه باشد.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: در 10 سال گذشته رشد تولید این فرآورده ها افزایش داشته، بطوریکه حدود 1.2 پروانه در هر روز کاری صادر شده و آنهایی که دستی بر آتش دارند می دانند که این اعداد، رقم بسیار کوچکی نیست.
جمشیدی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو به دنبال مصرف منطقی این فرآورده ها است و هیچگاه دنبال این موضوع نیست که این فرآورده ها، به میزان زیاد و بدون هیچ علم و تخصصی مصرف شود؛ نباید به هر قیمتی به سمت توسعه این فرآورده ها گام بر داریم.
وی گفت: در خصوص این فرآورده ها باید سلامت مردم را در نظر گرفت؛ موارد بعد حمایت از کادرهای درمانی فعال در این حوزه و افرادی است که در تولید دانش فنی و نیز ساخت این فرآورده ها گام برمی دارند.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر مجرای قانونی عرضه این فرآورده ها تنها داروخانه ها است و فروش این فرآورده ها در هر مکانی بجز داروخانه ها ممنوع و غیرقانونی است اما متاسفانه این فرآورده ها در عطاری ها به فراوانی مشاهده می شود.
جمشیدی در عین حال افزود: تبلیغات فرآورده های طبیعی و سنتی تولید داخل کشور به شرط ارائه مستندات علمی و رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع و کمکی برای ترویج مصرف این فرآورده ها است.اما زمانی که ادعاهای مطرح شده از مجوز های مربوطه واثبات شده فراترمی رود، امکان گمراهی مصرف کنندگان و مردم به وجود می آید.
برچسب ها: تبلیغات ، رسانه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: