کد خبر: ۱۲۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 24
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: کشور به سه هزار تخت بیمارستانی توانبخشی نیاز دارد. تعداد این تخت ها در حد صفر است اما قرار است بنیاد شهید تا دو سال آینده هزار تخت بیمارستانی توانبخشی بسازد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با بنیاد شهید برای ساخت بیمارستان های توانبخشی در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: توانبخشی یکی از حلقه های مفقوده و مغفول نظام سلامت است که در کشور فوق العاده در این زمینه ضعف و کمبود داریم.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم در بیمارستان های وزارت بهداشت برای درمان و جراحی مراجعه می کنند و خدمات دریافت می کنند اما حلقه بعد از جراحی و درمان،خدمات توانبخشی است که به علت فقدان آن بسیاری از جراحی ها بی اثر می شود.
هاشمی گفت: انتظار ما این بود که جمعیت هلال احمر برای ساخت تخت ها و بیمارستان های توانبخشی به نظام سلامت کمک کند اما هنوز این انتظار برآورده نشده است البته از همکاری هلال احمر در این زمینه نا امید نیستیم.
وزیر بهداشت درباره تعداد تخت های توانبخشی که قرار است با همکاری بنیاد شهید در کشور ساخته شود و نیز نیاز کشور به تخت توانبخشی توضیح داد: قرار است، تا آخر امسال بنیاد شهید 500 تخت بیمارستانی توانبخشی را به وزارت بهداشت تحویل دهد.
وی افزود: پنج مرکز توانبخشی دیگر نیز سال آینده ساخته خواهد شد و در مجموع این دستگاه برای ساخت هزار تخت بیمارستانی توانبخشی تعهد داده است و وزارت بهداشت نیز قرار است در امور تجهیز و نیز ارائه خدمات آموزشی، تربیت نیرو و نظارت بر کیفیت خدمات این مراکز همکاری کند.
هاشمی گفت: در بیمارستان های توانبخشی که بنیاد شهید می سازد، اولویت با جانبازان و ایثارگران است اما همه مردم می توانند از خدمات آنها استفاده کنند.
وی درباره تعداد تخت توانبخشی مورد نیاز در کشور گفت: کمبودها زیاد است و در کشور حداقل به 30 هزار تخت توانبخشی نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی جانبازان، ایثارگران و نیز مصدومان حوادث و تصادفات رانندگی باشیم.
وزیر بهداشت گفت: میزان معلولیت های ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث شغلی در محیط کار و نیز سکته ها در کشور خیلی زیاد است و ضعف در ارائه خدمات توانبخشی به این افراد در کشور مشهود است.
وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا خدمات توانبخشی تعرفه گذاری شده است یا نه گفت: بسیاری از این خدمات تعرفه گذاری شده است اما باید به صورت بسته های خدماتی تعریف شود.
هاشمی گفت: برای پوشش بیمه ای این خدمات نیز وزارت بهداشت پیشنهادهای لازم را به شورای عالی بیمه فرستاده است و منتظر تصمیم گیری این شورا در مورد پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی هستیم.
وزیر بهداشت درباره تعداد تخت های توانبخشی موجود در کشور نیز گفت: قبل از شروع به کار بنیاد شهید در ساخت بیمارستان های توانبخشی فقط حدود 150 تخت توانبخشی در کشور داشتیم که در مرکز رفیده سازمان بهزیستی و بیمارستان نورافشار هلال احمر است.ایرنا
برچسب ها: بنیاد ، شهید ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: