کد خبر: ۱۲۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 22
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت از تبدیل کانکس‌های اورژانس به پایگاه ثابت تا سال آینده خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 3 هزار و 800 پایگاه در کانکس‌ها مستقر هستند که به علت موقعیت و شرایط آب و هوایی با تهدیدات جدی روبرو هستند.

وی از تبدیل این کانکس‌ها به پایگاه‌های ثابت خبر داد و گفت: با این اقدام گام مثبتی در جهت رفاه پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی برداشته می‌شود و از طرفی 200 موتورولانس‌ها نیز با الویت استان تهران تا پایان سال راه اندازی می‌شوند.

آقاجانی بیان کرد: تاکنون 20 موتورولانس به صورت پایلوت وارد شهر شده و ماموریت انجام داده‌اند که نتیجه اجرای آزمایشی این طرح به علت سرعت بالای آن رضایت بخش بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت قدم دیگر در اورژانس کشور را افزودن 7 پایگاه جدید به پایگاه‌های اورژانس هوایی خواند و ادامه داد: تا کنون 21 اورژانس هوایی در کشور وجود دارد و طی بررسی‌ها در طی یک دوره 10 ساله تا پایان سال 94 ماموریت‌های اورژانس رشد 300 درصدی داشته است، اما متاسفانه 30 درصد ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی است. 

وی یادآور شد: متاسفانه علی‌رغم تمام تلاش‌ها و کاهشی که در تلفات جاده‌ای رخ داده است اما همچنان بیشترین سال‌های از دست رفته عمر مربوط به حوادث ترافیکی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: