کد خبر: ۱۲۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 22
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن رادیو تراپی آنکولوژی ایران ضمن انتقاد از استفاده بی رویه از شیمی درمانی برای درمان سرطان در کشور گفت: سالانه بیش از ١٥٠٠ میلیارد تومان هزینه داروهای شیمی درمانی توسط دولت پرداخت می شود.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر 'احمد عامری' ناهماهنگی بین بخشی پزشکان را اصلی ترین عامل گسترش استفاده بی رویه از شیمی درمانی در کشور عنوان کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: شیمی درمانی، یکی از روش های درمان غیرجراحی سرطان است که متاسفانه در ایران به صورت بی رویه و در بسیاری از مواقع، بی مورد از آن استفاده می شود و هزینه های بالای آن، مانع پیشرفت موثر رادیوتراپی در کشور شده است.
وی تصریح کرد: امروزه درمان های دارویی با اثربخشی بسیار کمتر از رادیوتراپی بدون هیچ کنترلی توسط بعضی از افرادی که تسلط کافی به تمام درمان های غیرجراحی سرطان ندارند، هزینه درمان را روز به روز بیشتر کرده و بار مالی آن و همچنین هزینه عوارض ناشی از آن بر دولت تحمیل می شود.
عامری هشدار داد چنانچه اقدام موثری در این زمینه صورت نگیرد بزودی شیمی درمانی، تمامی بودجه بهداشت کشور را خواهد بلعید.
وی ابراز امیدواری کرد وزارت بهداشت در تصمیمات خود ارائه خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان را به طور جدی و عملیاتی مدنظر داشته باشد و در جهت تقویت رشته جامع رادیوتراپی انکولوژی (کلینیکال انکولوژی) تصمیم سازی کند.
عامری همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی کانتورینگ معده برای متخصصان کلینیکال انکولوژی (رادیوتراپی انکولوژی) از سوی انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با پیشرفت علم، تکنیک های استفاده از رادیوتراپی به عنوان موثرترین درمان سرطان نیز گسترش یافته است به گونه ای که امروزه می توان به صورت دقیق محل مورد نیاز را تعیین و سپس رادیوتراپی را انجام داد.
این متخصص کلینیکال انکولوژی خاطر نشان کرد: استفاده از این روش، دیگر اعضای بدن را کم تر در معرض اشعه رادیوتراپی قرار می دهد و در نتیجه عوارض ناشی از آن کاهش می یابد.
عامری افزود: در این کارگاه آموزشی، تکنیک های جدید به متخصصان ارائه خواهد شد تا همزمان با به روز رسانی دانش آنها، عوارض ناشی از درمان سرطان را نیز کاهش دهیم.
وی ارائه تکنیک های رادیوتراپی در درمان سرطان معده را از دیگر مباحث این کارگاه آموزشی ذکر کرد و گفت: انتخاب این موضوع با توجه به شیوع بالای سرطان معده در ایران و به ویژه در مردان صورت گرفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: