کد خبر: ۱۲۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 22
عضو انجمن بین المللی مطالعات درد آمریکا در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :عضو انجمن بین المللی مطالعات درد آمریکا، یکی از دردهای شایع در کل دنیا و ایران را سردرد اعلام کرد که امکان حضور فرد در محل کارش وسایرفعالیت های روزمره افراد می گیرد.
دکتر فریده محمدطاهری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: به طور معمول سردرد میگیرنی منجر به عدم حضور در محل کارواخلال درروند زندگی روزمره می شود. اما سر درد عصبی( دائمی و شایع) منجر به این امر نمی شود.

وی تأکید کرد: مهم ترین مسئله در مورد سردرد گرفتن یک شرح حال و معاینه بالینی دقیق بیمار است که متأسفانه در اغلب موارد به این امر در مطب های بسیار شلوغ متخصصین داخلی و داخلی اعصاب توجهی نمی شود .در نتیجه پس از مراجعه بیمار به کلینیک درد زمان معاینه از 20 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ درد ادامه داد: در اکثر موارد سردردها ترکیبی هستند.برای نمونه امکان دارد بیمار تمام طول ماه را دچار سردرد و احساس خستگی و فشار روی فرق سرش باشد و هفته ای یک روز هم دچار سردرد همراه با تهوع، دردهای ضربانی می شود که هر کدام از این موارد درمان های خاص خود را می طلبد.

وی تأکید کرد: در درمان سردرد ابتدا باید از علت درد اطمینان حاصل شود که ناشی از سردرد عصبی، میگرنی و یا آرتروز گردن یا دردهای عضلانی است.
 

محمدطاهری اذعان کرد: در مواردی که پزشک فکر می کند منشأ سردرد امکان دارد ناشی از یک مشکل جدی تر نظیر عفونت ها، تب مالت و یا بیماری های روماتولوژیک باشد تست های تشخیصی آن را هم برای بیمار انجام می دهد و در نهایت به علت دقیق سردرد بیمار می رسد.

عضو هیأت مدیره انجمن درد ایران متذکر شد: در بسیاری ازموارد پس از مراجعه افراد به کلینیک های درد مشاهده می شود که در حال استفاده همزمان از درمان های رایج 2 سردرد هستند و بدون این که علت دقیق سردرد مشخص شودبیماری 10 سال تحت  درمان سردرد میگرنی قرارمی گیرد و دچار عواض داروها هم می شود. در حالی که علت اصلی سردرد ناشی از میگرن نبوده حال آن که به طور کلی چنین مواردی بر اهمیت معاینه دقیق بالینی و گرفتن شرح حال از بیمار می افزاید.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: