کد خبر: ۱۲۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 19
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: با پیگیری های سازمان ظرفیت تولید کیسه خون در کشور تا حدود 12 میلیون کیسه خون افزایش پیدا می کند.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: با تلاش سازمان انتفال خون و حمایت های بخش خصوصی، سه شرکت مختلف برای تولید کیسه های خون در کشور تاسیس شده که از بین آنها 2 شرکت مرحله تولید را عملیاتی کرده است. 

وی با اشاره به تولید داخلی بیان کرد: از امسال سازمان انتقال خون تمام کیسه ها را از منابع داخلی تهیه می کند.

پور فتح الله اظهار داشت: از شرایط سازمان انتقال خون برای این شرکت ها تولید بخشی از محصول برای مصرف داخلی و بخش دیگر صادرات آن به خارج کشور است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به صادرات کیسه خون عنوان کرد: علت تاکید ما بر بین المللی شدن بخشی از محصولات شرکت ها، اطمینان در تولید آن بر اساس استانداردهای جهانی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه یکی از شرکت های بخش خصوصی با دیدگاه بازار مرکزی در منطقه آزاد کرج کار خود را با تولید 6 میلیون کیسه خون آغاز کرده است.

پور فتح الله درباره تولید 12 میلیون کیسه خون در کشور ابراز داشت: با پیگیری های سازمان انتقال خون در خصوص تاسیس این سه شرکت امیدواریم ظرفیت تولید کیسه خون در کشور تا حدود 12 میلیون افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور افزود: 70 درصد تولیدات داخلی کیسه خون به خارج از کشور و بازار آزاد صادر و 30 درصد آن در سازمان انتقال خون کشور مصرف می شود که در نتیجه 100 درصد آن تولید داخلی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: