کد خبر: ۱۲۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 17
شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغزی ایران گفت: تشخیص زودرس برخی ار بیماری ها مانند آلزایمر، پارکینسون، برخی از بیماری های روانپزشکی و نورولوژی از مهمترین کاربرد نقشه برداری مغزی است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر مسعود طهماسیان روز شنبه درحاشیه گشایش سومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغزی ایران در جمع خبرنگاران افزود: معمولا 3 تا 5 سال قبل از بروز اولین علائم بیماری پارکینسون می توان تمام تغییرات را در مغز فرد بیمار مشاهده کرد.
وی شناخت بهتر از پاتوفیزیولوژی بیماری (اندام شناسی) را کاربرد مهم دیگر نفشه برداری مغز اعلام و اظهار کرد که با بهره گیری از این فناوری نوین، تشخیص به موقع انجام می شود و مراحل درمانی با نتایج مطلوب تری همراه خواهد بود.
طهماسیان به استقبال مناسب دانشمدان برجسته دنیا از این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: 30 دانشمند از دانشگاه های معتبر دنیا مانند هاروارد، آکسفورد، پنسیلوانیا و کشورهای هلند و بلژیک در این مراسم حضور دارند و سخنرانی خواهند کرد.
وی، ارائه دستاوردهای علمی، آشنایی بهتر دانشجویان و همکاران با آخرین یافته های علمی و ایجاد زمینه توسعه و گسترش این فناوری در کشور را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد.
طهماسیان، تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه این کنگره را 75 مقاله اعلام کرد و گفت: از این تعداد 55 مقاله پذیرفته شده که 40 مقاله در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد.
دبیر اجرایی سومین کنگره نقشه برداری مغزی ایران، برگزاری دو گارگاه آموزشی را از برنامه های جانبی این کنگره اعلام کرد.
سومین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران از امروز ( 27 شهریورماه) با حضور محققان و صاحب نظران ایرانی و خارجی در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد و تا 29 شهریور ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: