کد خبر: ۱۲۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
پدر نفرولوژی ایران در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ودرواکنش به کمپین شکایت ازمهرجویی :
شفاآنلاین:پدرنفرولوژی ایران درواکنش به کمپین پزشکان برای شکایت ازداریوش مهرجویی گفت: من معتقدم که نه پزشکان تافته های جدا بافته ای هستند، و نه هنرمندان.چراکه انسان ممکن الخطاست؛ همه ما می توانیم کار درست یا خطا انجام دهیم، بنابراین به جای دشنام و ستیز بهتر است بدون هیاهو قضاوت درست کنیم.
پروفسور بهروز برومندگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن تأیید سخنان دکتر ایرج فاضل،وزیراسبق بهداشت و رئیس جامعه ی جراحان ایران در رابطه با کمپین جمع آوری امضا برای شکایت از داریوش مهرجویی گفت: درود بر دکتر فاضل عزیز و موضع گیری مناسب ایشان.چراکه دکترفاضل همانند همیشه نشان دادند که همواره در بزنگاه های تاریخی، بهترین تصمیمات و رهنمون ها را داشته اند.

 نخستین رئیس دانشگاه  علوم پزشکی ایران بیان کرد: من  معتقدم ستیز، دعوا و جنگ همیشه به ضرر دو طرف خواهد بود و هیچ جنگی برنده ندارد، از جنگ ایران و عراق بگیرید تا جنگ من و شما.نفس جنگ با آزار، آسیب و بدبختی همراه است؛ بنابراین من معتقدم برای همه چیز راه حل صلح آمیز وجود دارد.

رئیس پنج دوره انجمن نفرولوژی کشور تصریح کرد: من نمی گویم اگر کسی سیلی به من زد ،سمت دیگر صورتم را هم برایش جلو بیاورم؛ بلکه با قدرت دستش را می گیرم ولی دشنام نمی دهم.من معتقدم دشنام ،به شخصیت فرد دشنام دهنده آسیب میزند. من از دشنام، برخورد و ستیز پرهیز دارم ؛بلکه آنچه که من به دنبال آن هستم منطق و قضاوت درست است.حرفه ی پزشکی برای خدمت به مردم آمده، پزشکان هم جزئی از این مردم هستند و جدا از مردم نمی باشند .


 فوق تخصص بیماری های کلیه گفت: نکته در خور توجه این است که ابن سینا علاوه بر پزشک بودن، خود یکی از بزرگترین هنرمند دوران خویش بوده است، و در درک مفاهیم موسیقی و ادراک زیبایی های طبیعت، چیره دست و استاد بود. به عبارتی دیگر می توان گفت که او هم پزشک بود و هم هنرمند، و این نشان از قرابت و نزدیکی فکری این دو قشر روشن فکر و زحمتکش به هم دارد.سرمایه هایی که هیچ گاه و در هیچ زمانی از هم روی نگردانده اند و رسالتی جز خدمت به مردم سرزمینشان ندارند.رسالتی مشترک که همیشه تاریخ آنها را در کنار هم و یار و یاور هم قرار داده است.
به قول سعدی که ایشان نیز به حق، بزرگ هنرمند زبان سرزمین ماست که می فرماید:
اگر پیل زوری وگر شیر چنگ
به نزدیک من صلح بهتر که جنگ 


   وی افزود: من هم در بین پزشکان و هم در بین هنرمندان دوستان زیادی دارم ،و شاید دوستان من در بین هنرمندان بیش از پزشکان باشد. من وآقای مهرجویی همکلاسی ودوست بودیم والبته هستیم و همینطور با پزشکان گرانقدر دکتر میر پسر و پدر رابطه ی نزدیکی دارم  ودر تمام این مدت ودر پی این جنجال ها هر جا در هر محفلی صحبتی در این رابطه شد، دوستان پزشک را به  صبوری و آرامش دعوت کردم. 

عضو سابق هیات مدیره نظام پزشکی کشور خاطر نشان کرد :گاهی برخی اتفاقات ناخواسته و بدون عمد می افتد. ممکن است پدر من در تصادف با راننده ای فوت کند من تا ابد نمی توانم  بگویم که چرا این راننده پدر من را کشت. اگر ایرادی هست باید خرده بگیرند، منتهی این خرده گرفتن در جهتی سازنده باشد وسودی داشته باشد. من معتقدم که نه پزشکان  تافته های جدا بافته ای هستند ،و نه هنرمندان. انسان ممکن الخطاست. همه ما می توانیم کار درست یا خطا انجام دهیم؛ بنابراین به جای دشنام و ستیز بهتر است بدون هیاهو قضاوت درست کنیم. بله من هم به عنوان یک پزشک معتقدم با هر فرد خطا کار اعم از پزشک،هنرمند، قاضی و... باید برخورد شود ؛منتهی بدون جنجال و غوغا سالاری و در مسیرهای قانونی.


دکتر برومند تصریح کرد:  از دعوا کردن دو قشر ، طبقه و یا گروه تنها ،عده ای لذت می برند ،و لذت بردن از اصطحکاک و برخورد دیگران کار انسانی و سازنده ای نیست.دیگر اقشار جامعه هم تأسف می خورند که من پزشک به جای بالا بردن سطح علمی و مهارتم و هنرمند به جای کار هنری و ارتقاء سطح هنر، در دایره ی ستیز و دشنام افتاده ایم واین فقط سبب شکاف و عدم اعتماد  بین مردم و جامعه پزشکی می شود. 



 وی گفت:همانطور که در تمام اقشار جامعه انسان های سازنده ،معقول و خردمند و همچنین بلعکس  آن وجود دارد، در جامعه پزشکی هم همینطور می باشد. من شخصاً خودم از دکتر زالی رئیس نظام پزشکی شنیدم که با ماجرای کمپین پزشکان وجمع آوری امضا علیه آقای مهرجویی موافق نیستند.


 دکتر برومند خاطر نشان کرد: مسئله ی دیگری که در جامعه ما وجود دارد، این است که وقتی مشکلی پیش می آید، نمی پذیریم و می خواهیم از موضع قدرت برخورد کنیم، که این بسیار آسیب زننده می باشد و بهتر است مسئولیت پذیر باشیم ودر صورت بروز مشکل بپذیریم و خود داوطلبانه برای بررسی های بیشتر پیشقدم شویم.

 وی بیان کرد: من در خواستم از رسانه ها این است که شایعات را منتشر نکنند و بکوشند خبرهایی را که صحت دارد در جوی آرام منتشر کنند وبه جنجال ها دامن نزنند که به زیان کشور است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
درود بر شما استاد بزرگوار، پروفسور برومند و آقای دکتر فاضل .
همواره تجارب وتصمیمات شما رهنمون ما میباشد. بسیار شایسته فرمودین این نزاع جز قربانی ،که یحتمل مردم عزیزمان خواهند بود ،نتیجه دیگر نخواهد داشت.هر انسانی باید مسولیت کارهایش بپذیرد و همواره اخلاقیات سرلوحه کار خودش قرار دهد . در صورت خطا با فرد خاطی تنها برخورد شود .باشد که دوستی این دوگروه پزشکان و هنرمندان پایدار بماند.
farahnaz jodeiri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
من صد در صد با سخنان سنجيده و به جاى پدر نفرولوژى ايران استاد وسرور گرامى جناب آقاى دكتر برومند موافقم و اختلاف بين دو قشر فرهيخته و مهم جامعه را در اين برهه حساس از زمان به زيان جامعه و كشور عزيزمان ايران ميدانم چرا كه در تمدن اريايي ما هرگز درشتى وتندى و بي احترامى بر يكديگر انجام نميشده وانرا به دور از شان يك ايرانى ازاد ميدانسته اند چيزى كه مدتى است از رفتارهاى مادور شده ويادمان رفته چگونه بايد باشيم شايد اين تلنگرى باشد تا به خود آييم
farahnaz jodeiri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
من صد در صد با سخنان سنجيده و به جاى پدر نفرولوژى ايران استاد وسرور گرامى جناب آقاى دكتر برومند موافقم و اختلاف بين دو قشر فرهيخته و مهم جامعه را در اين برهه حساس از زمان به زيان جامعه و كشور عزيزمان ايران ميدانم چرا كه در تمدن اريايي ما هرگز درشتى وتندى و بي احترامى بر يكديگر انجام نميشده وانرا به دور از شان يك ايرانى ازاد ميدانسته اند چيزى كه مدتى است از رفتارهاى مادور شده ويادمان رفته چگونه بايد باشيم شايد اين تلنگرى باشد تا به خود آييم
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
قوام و دوام زنجیره های سالم اجتماعی در یک جامعه مدیون موضع گیری های درست و بجای بزرگان آن سرزمین است.همان کاری که جناب پروفسور برومند در این باره انجام داده اند. حفظ این زنجیره ها همانقدر اهمیت دارد که زنجیره های غذایی در یک اکوسیستم.
هم میهنی از کردستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
0
با درود بر استاد بزرگ پروفسور برومند عزیز،
مانند همیشه به نکته ای بسیار ارزشمند اشاره کرده اند "هیچ جنگی برنده ندارد" و این یک شعار نیست واقعیتی غیر قابل انکاربه شهادت تاریخ است. پس بیاید همه از پزشکان وهنر مندان مان بخواهیم با کمی مهربانی وگذشت ،از این جنگ دست کشیده ویاد بگیریم مشکلاتمان را با گفتگو حل کنیم نه با دشنام.
فاطمه آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
سلام و درود فراوان بر پزشک عالیقدر و فرهیخته ایرانی که هماره مایه فخر ومباهات ایران زمین بوده اید و همه به وجود نازنین تان می نازند
به راستی گل گفتید جناب پروفسور عزیز
انشالله ارشاد های داهیانه شما راهگشای مسایل بعدی باشد
سربلند باشید وسلامت انشالله
ارادتمند پزشکان و هنرمندان
|
Germany
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
درود بر اساتید همیشگی اخلاق و طبابت جناب آقای دکتر برومند و جناب آقای دکتر فاضل

سره از ناسره در اتقافات ناگوار مشخص میشود. تبادل آرا بی توهین و تحقیر انجام میشود رسم بی ادبی و ناسزا رخت برمی بنند باید در نظر داشت که فشارهای زیاد بر این دو قشر طبیبان و هنرمندان افراد بی شماری را تحت شعاع خود میگیردو افراد را دگرگون میکند و همه اینها زنجیروار به هم متصل اند و اخلاق بیش از این از جامعه پر می کشد متاسفانه .
کاش این دوقشر مانند همیشه سلامت شاد و عاشق بمانند عاشق زندگی عاشق کار و عاشق مردم . عشق ، دوستی و محبت و هر چه زیبایی در زندگی این دو قشر جاری و ساری تا هر چه بیشتر در خدمت مردم باشند و شانه به شانه ی هم بردباری و احترام را بار دیگر به مردم تسری دهند . به امید دوستی بیشتر. و با احترام و ارادت به جناب آقایان اساتید گرامی دکتر فاضل و دکتر برومند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
با سلام، اگر سخنان مهرآميز جناب دكتر كه هميشه بدنبال دوستى و صلح در روابط انسانى ميباشد را در جاى جاى مراودات اجتماعى حتى خانوادگى خود بكار ببريم، به راحتى مى توانيم سوء تفاهم ها رو از بين ببريم نه اينكه صورت مسئله روپاك كنيم، يا جدالى رو شروع كنيم تا به فرموده ايشان ديگران از ناارتباطى ما لذت ببرند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
سخنان سراسر مهر و دوستی پزشک گرامی و بزرگ سرزمینمان را در کوچکترین جامعه ها به کار میگیریم که این سنجیده گویی همیشه راست و درست است.

" نصیحت گوش کن جانا که از جان دوست‌تر دارند
جوانان سعادتمند پند پیر دانا را "
دشنام و ناسزا در هیچ فرهنگی شایسته نیست بلکه سخن گفتن و اگاه ساختن است که می سازد...
آفرین کردن و دشنام شنیدن سهلست ...
چه از آن به که بود با تو مرا گفت و شنید...
با احترام و قدردانی از حضور مهربان پزشک ایران زمین...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: