کد خبر: ۱۲۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی گفت: اکثر شرکت‌ها در نمایشگاه اجازه حضور یافتند که در ارتباط با توسعه فناوری و انتقال دانش به داخل کشور نقش داشتند و امسال تعداد شرکت‌ها به دو برابر افزایش یافت.
Image result for ‫ایران فارما‬‎

به گزارش شفا آنلاین، عباس کبریایی‌زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی در دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته ایران فارما گفت: تامین داروی کشور در زمان جنگ و بحران‌ها یک معضل بود و جهاد داروسازان باعث شد در صنعت داروسازی به کمترین مشکل برخوریم. در زمان تحریم‌ها نیز با مشکل مواجه نشدیم پس ادعا می‌کنیم این صنعت مصداق عملی اقتصاد مقاومتی بوده و 98.9 درصد از نیاز دارویی کشور را به صورت کمی در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وی گفت: ایران فارما کار خود را از دو سال پیش شروع کرد و امروز شاهد دومین اجرای آن هستیم. صنعت داروسازی ما به عنوان صنعت مستقل این نمایشگاه را برگزار کرد.

کبریایی‌زاده افزود: هیات اجرایی شکل گرفت و در تدوین نقشه راه استراتژی را دنبال کرد که از حالت برگزاری صفر خارج شد و نمایشگاه را به عنوان یک رخداد دیدیم که صنعت داروسازی قابلیت‌های خود را در آن نشان می‌دهد و شرکت‌هایی در این نمایشگاه حضور یافتند که به نوعی منجر به توسعه داروسازی در کشور شدند. در این نمایشگاه‌ شرکت‌های زیادی متقاضی شدند و همچنین شرکت‌های نرم‌افزاری هم مشارکت جدی دارند.

وی گفت: شرکت‌های خارجی را تشویق کردیم که به نوعی مشارکت در توسعه صنعت داروسازی را داشته باشند و نتیجه اینکه نمایشگاه دوم با حضور 400 شرکت در حال برگزاری است.

کبریایی‌زاده گفت: حضور 300 شرکت داروسازی ایرانی و بیش از 90 شرکت خارجی در نمایشگاه را شاهد هستیم. ما به شرکت‌هایی خارجی اجازه حضور دادیم که در ارتباط با توسعه فناوری و انتقال دانش به داخل کشور نقش داشتند.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی گفت: صنعت داروسازی امروز فرصت دارد خود را به جامعه ایرانی و جامعه جهانی نشان دهد ما این فرصت را یک رخداد دیدیم و سعی کردیم نمایشگاه را با حوزه‌هایی همراه کنیم که به توسعه داروسازی کمک می‌کنند به همین دلیل از انجمن‌های علمی درخواست کرده‌ایم که اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کنند.

وی از برگزاری 300 کارگاه آموزشی در حوزه‌های نوآوری دارویی و غیره که توسط انجمن‌های علمی برگزار می‌شود را خبر داد.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی در پایان گفت: رخداد دیگر این نمایشگاه برگزاری همزمان نمایشگاه کتاب بود زیرا مخاطب خود را فقط صنعت‌گران ندیدیم بلکه به دانشجویان و مراکز تحقیقاتی توجه کرده و برای دانشجویان داروسازی امکاناتی را فراهم آوردیم که با بازدید از این نمایشگاه با فضا و حوزه‌های مدرن داروسازی آشنا شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: