کد خبر: ۱۲۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 15
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> نتایج به دست آمده از فاز 1 و 2 مطالعه HIV Vaccine Trials Network (HVTN) 100 پیشنهاد می‌کند پاسخ‌های ایمنی ایجاد شده به واکسن‌های کاندید طراحی شده برای تطبیق با گونه‌های HIV در گردش در آفریقای جنوبی، قوی هستند.

به گزارش شفاآنلاین،  محققان از این که می‌بینند واکسن‌های طراحی شده و تولید شده اختصاصی برای آفریقای جنوبی، تمامی انتظارات آنها را برآورده کرده است.

       در بسیاری از موارد، پیامدهای HVTN 100، از پاسخ‌های ایمنی دیده شده در RV144، کارآزمایی قبلی واکسن HIV که در تایلند انجام شده، برتری گرفته است. کارآزمایی RV144، که نتایج آن هم در این کنفرانس مطرح شده، به گونه‌ای اصلاح شده تا برای زیرگروه clade C از HIV اختصاصی شود. این زیرگروه از HIV در آفریقای جنوبی گسترده است.

       محققان داروی کمکی استفاده شده را با یکی از واکسن‌ها تغییر دادند تا پاسخ‌های ایمنی قوی‌تری بگیرند و تقویت کننده اضافی برای ایجاد پاسخ طولانی‌مدت ایجاد کرده باشند.

       در میان شرکت کنندگان غیرآلوده در HVTN 100، 185 نفر داوطلب واکسیناسیون و 37 نفر نیز پلاسبو دریافت کردند. هدف محققان آن بود که مطمئن شوند داوطلبین واکسن در افراد غیرآلوده به HIV ایمن بوده و اگر واقعا ایمن باشد، ایمونوژنسیتی چگونه خواهد بود.

       رژیم درمانی از 5 تزریق تشکیل می‌شد. واکسن ALVA-HIV درماه صفر و 1، واکسن ALVA-HIV همراه با واکسن دوظرفیتی زیرگروه C gp120/MF59، در ماه‌های 3، 6 و 12 تزریق می‌شد.

       محققان داده‌های ایمونژنسیتی اولیه را در ماه 5/6 بررسی و نمونه خون را با نمونه‌های گرفته شده از شرکت کنندگان کارآزمایی RV144 مقایسه کردند.

       تولید آنتی‌بادی‌های خنثی در پاسخ به چندین آنتی‌ژن کلیدی واکسن در 100 درصد شرکت کنندگان در گروه درمانی دیده شد که در مقایسه با گروه کنترل، از نظر آماری معنی‌دار بود. علاوه براین، پاسخ‌های سلول‌های T در رژیم HVTN 100 به‌طور قابل توجهی بیشتر از RV144 بوده است. پاسخ تجمعی به دو ناحیه کلیدی از پوشش HIV (V1 و V2)، همگی 80 درصد گزارش شدند که بیشتر از حد انتظار (63 درصد) بوده است.

       براساس این نتایج، محققان انتظار دارند که کارآزمایی اثربخشی فاز 2b/3 واکسن HVTN 702 را در ماه نوامبر آغاز کنند. در این مرحله، محققان تصمیم دارند تعداد 5400 مرد و زن 18 تا 35 سال را که HIV-negative بوده و در معرض خطر ابتلا به عفونت HIV، وارد این فاز کنند.

       شرکت کنندگان، همگی همان رژیم واکسن HVTN 100 را دریافت خواهند کرد، اما تا 2 سال بعد پیگیری خواهند شد تا بهترین رژیم درمانی را که یک اثر حفاظتی پایدار ایجاد خواهد کرد، دریابند.

       HVTN 702 یک مطالعه محوری است که می‌تواند به استقرار واکسن HIV تائید شده در آفریقای جنوبی و درواقع، نخستین واکسن پیشگیرانه HIV، بی‌انجامد.

منبع: Medica- News Today
برچسب ها: چراغ سبز ، واکسن ، ایمنی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: