کد خبر: ۱۲۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 14
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>با کمک یک فناوری جدید، کودکان با ناهنجاری مادرزادی لاله گوش به‌زودی می‌توانند صاحب لاله گوش مصنوعی شوند.
به گزارش شفا آنلاین،  این فناوری چاپ سه بعدی توسط کارشناسان دانشگاهی در استرالیا ساخته شده است. آنها در حال تهیه لاله گوش برای مایا، دختر دوساله ای هستند که به‌دلیل اختلال ژنتیک مادرزادی فقط یک لاله گوش دارد. کلوئی، مادر مایا می گوید: «مایا اعتماد به‌نفس بالایی دارد. مهربان و پرانرژی است و نمی‌خواهم این‌ها را از دست بدهد. این که یک گوش دارد واقعیت تلخی است. حال با این فناوری می‌توانم به او بگویم یک گوش دیگر هم خواهی داشت.»

       در صورت موفقیت کامل در ساختن گوش مصنوعی، این چاپگر سه بعدی می تواند گامی در ساخت اعضای بدن باشد. این فناوری از شیوه معمول ساخت پروتز بسیار ارزان‌تر است. میا وودراف، استاد دانشگاه کویینزلند می‌گوید: «پروتز لاله گوش با چاپگر سه بعدی تا به حال در دنیا ساخته نشده است. فکر می‌کنم هزینه ساخت این پروتز کمتر از یک جفت دستکش باشد.»

       پروژه در دو مرحله زمان‌بندی شده است. گام اول، راه حل زیبایی میان مدت است که طی آن پروتزی که از سیلیکون طبی ساخته شده است با چسب جراحی یا مغناطیس به سر پیوند زده می شود. در راه‌حل بلندمدت هدف پژوهشگران ساختن پروتز با استفاده از سلول‌های کودک است. پس از شبیه‌سازی اندام در بیوراکتور، لاله گوش همراه با فناوری شنوایی به سر بیمار پیوند زده می شود.

       کارشناسان معتقدند پروتز لاله گوش با چاپگر سه بعدی در یک تا دو سال آینده قابل دسترس می‌شود. با وجود اینکه این پروژه در مراحل اولیه است، مادر مایا مطمئن است در زندگی دخترش تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: