کد خبر: ۱۲۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
خطاب به رئیس اتحادیه قهوه خانه داران:
شفا آنلاین>سلامت>به دنبال اظهارات رئیس اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی مبنی بر اینکه از وزارت بهداشت به دلیل طرح وجود مواد مخدر در قلیان‌ها شکایت می کند، رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تاکید کرد: برای عرضه مواد روان گردان در برخی قهوه خانه های غیرمجاز سند داریم.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر خسرو صادق نیت افزود: وزارت بهداشت هیچگاه مطرح نکرده است که تمام قهوه خانه ها و سفرخانه های سنتی در قلیان های عرضه شده، مواد مخدر استفاده می کنند، بلکه در برخی موارد، این تخلف وجود دارد و مستندات آن هم موجود است.

وی با اشاره به اینکه مواد روان گردان در برخی از مراکزی که عرضه قلیان دارند مشاهده شده است افزود : قالب این مراکز غیر مجاز هستند و این کار، غیر قانونی است که ما موارد ثبت شده از این موضوع را هم در دسترس داریم.

رئیس اداره سلامت و محیط کار وزارت بهداشت اظهار داشت: اینکه رئیس اتحادیه قهوه خانه داران و سفره خانه های سنتی  گفته اند تاکنون چنین مسئله ای دیده نشده است نشان می دهد که ایشان از این موضوع اطلاع کافی ندارند. ما حتی به خاطر چنین تخلفی، ارجاع به دادگاه هم داشته ایم که منجر به پلمپ آن مراکز هم شده است.

صادق نیت با اشاره به اینکه سند قطعی از عرضه مواد روانگردان نیز وجود دارد تصریح کرد: ما این بحث را به همه مراکز تعمیم نداده ایم. باید خاطر نشان کرد که برای مراکز جدید عرضه قلیان هم مجوز صادر نمی شود و  مسلماً باید با مراکز غیر قانونی برخورد شود . اداره اماکن ، وزارت بهداشت ، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی  و همه ارگان ها نیز بر این موضوع تاکید دارند و بسته به نوع تخلفات، برخورد ها توسط ارگان های مختلف انجام می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: